Junior IT-tekniker till internationellt företag
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-02-23FöretagetFöretaget är ett internationellt företag som utvecklar ERP-system. Kontoret är placerat på central adress i Stockholm.
I rollen som IT-tekniker/helpdesk arbetar du med att hjälpa företagets medarbetare med IT-relaterade ärenden, både på plats i kontorslandskapet men även via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av rättigheter och enklare felsökning. Detta är en självständig roll där du utgör företagets interna supportfunktion men du har även stöttning från den övergripande IT-avdelningen på annan ort. I din gruppering ingår två medarbetare som arbetar mer fokuserat mot utvecklingsgruppen och med serverdrift. Då all rapportering och dokumentering sker på engelska är det mycket viktigt att du är flytande både skriftligt och muntligt.
Detta är ett konsultuppdrag som inledningsvis omfattar 10 månader. Efter detta finns möjlighet till förlängning eller överrekrytering.
Dina arbetsuppgifterI rollen som IT-tekniker/helpdesk arbetar du med att hjälpa företagets medarbetare med IT-relaterade ärenden, både på plats i kontorslandskapet men även via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av rättigheter och enklare felsökning. Detta är en självständig roll där du utgör företagets interna supportfunktion men du har även stöttning från den övergripande IT-avdelningen på annan ort. I din gruppering ingår två medarbetare som arbetar mer fokuserat mot utvecklingsgruppen och med serverdrift. Då all rapportering och dokumentering sker på engelska är det mycket viktigt att du är flytande både skriftligt och muntligt.
Detta är ett konsultuppdrag som inledningsvis omfattar 10 månader. Efter detta finns möjlighet till förlängning eller överrekrytering.
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning inom IT
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande roll eller arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete i Microsoftmiljöer
• Eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis KY/YH (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperRollen som IT-tekniker/helpdesk innebär mycket kontakt med kontorets medarbetare och vi söker därför dig som är serviceminded, social och kommunikativ. Det är viktigt att du arbetar noggrant och har stort tålamod med arbetsuppgifter. Du är lyhörd inför arbetsuppgifter och vågar ta hjälp om du stöter på problem. Då din främsta funktion är att hjälpa andra är det viktigt att du trivs med detta och är positiv och pedagogisk.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT-tekniker, support, Windows, Exchange, Active Directory, IT-support, support, helpdesk
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Wass 08-40024050
emma.wass@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2178227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.