Junior IT-tekniker - Rosersberg

Lidl Sverige KB / Supportteknikerjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra butiker runt om i Sverige.

Ekonomiavdelningen i region Rosersberg består i dagsläget av en gruppchef och fyra ekonomiassistenter och söker nu en junior IT-tekniker. Kontoret ligger i direkt anslutning till centrallagret i Rosersberg.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som IT-tekniker hos oss på Lidl är du den viktiga länken mellan regionens dryga 100 butiker och berörda avdelningar på centrallagret. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras IT-relaterade ärenden som inkommer via telefon, mail eller på plats. Du kommer även att hjälpa användare på lagret med IT-support. Detta arbete kommer att utföras i nära samarbete med IT-avdelningen på HK.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ger dig med avslutad gymnasieutbildning (eller eftergymnasial utbildning) med inriktning på IT, möjligheten till ett stimulerande arbete där du blir betydelsefull för att vi ska fortsätta hålla en hög kvalitet på vår administration. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln.

Som person är du social, noggrann, strukturerad och har en mycket god förståelse för IT. Du är serviceinriktad, positiv och ett högt tempo är något som du trivs med. Egenskaper som karaktäriserar dig är att du är strukturerad, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du är en person med hög ambitionsnivå och som trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Har du kunskaper i engelska och/eller tyska samt tidigare erfarenhet av IT-support är det meriterande för oss.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Vi erbjuder en varierande och kreativ roll i en ung organisation med korta beslutsvägar. Tjänsten är en heltidstjänst med start snarast möjligt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken Ansök nu, som du hittar längst ner på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 30 juni 2016. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-5555 7000

Jobbnummer
2909944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: