Junior HR-kommunikatör

Södertälje kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, HR-avdelningen i Södertälje

Vid HR-avdelningen i Södertälje kommun jobbar ett trettiotal personer med att ge stöd i arbetsgivarfrågor till kommunens alla verksamheter.Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer.
I HR-avdelningens uppdrag ingår bland annat att ansvara för kommunens arbetsgivarvarumärke. Framtidens utmaningar i att säkerställa kompetensen i våra verksamheter kräver att vi förmedlar vårt arbetsgivarvarumärke på ett tydligt och attraktivt sätt. Det kräver också att vi använder rätt kanaler för att nå attraktiva kandidater till våra lediga jobb.
Nu söker vi en engagerad HR-kommunikatör som har i uppdrag att utveckla och utvärdera de kanaler och det sätt vi marknadsför oss på som arbetsgivare.

Publiceringsdatum
2015-12-16

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Kvalitetssäkra och utveckla våra platsannonser i samarbete med rekryterande chefer.
• Publicera platsannonser via vårt rekryteringsverktyg.
• Vara med och bygga upp sociala medier till en effektiv kanal att kommunicera Södertälje kommun som en intressant och spännande arbetsgivare.
• Utvärdera och utveckla vilka kanaler totalt sett vi ska kommunicera och annonsera i.
• I övrigt bidra till nytänkande när det gäller paketering och kommunikation av arbetsgivarerbjudandet som helhet.
Vid sidan av fokus på annonsering och rekrytering ser vi att rätt person också kan bidra med att utveckla nya, moderna metoder och verktyg att mäta medarbetarnas bedömning av sin arbetsgivare, "ta temperaturen" i organisationen, i syfte att bidra till utveckling av arbetsgivarvarumärket med hjälp av anställda som ambassadörer. I detta ingår att utveckla nya sätt att kommunicera internt på nätet.
Uppdraget är nytt och prövas i en visstidsanställning 1,5 år.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med relevant inriktning för uppdraget. Du har kunskap om hur man använder sociala medier för att nå ut med budskap eller varumärke. Du har en mycket väl utvecklad förmåga att skriva text och i övrigt paketera information och kommunikation som är anpassad för syfte, sammanhang och målgrupp. Att röra sig i en modern och flexibel IT-miljö, såväl på internet som i appar och program, är en självklarhet för dig.

Som person är du kreativ och målinriktad. Du har lätt för att skapa goda relationer och du är lösningsorienterad. Du har förmågan att arbeta självständigt men stimuleras också av att ha många kontakter med personer och funktioner i och utanför kommunorganisationen.

Vi erbjuder dig ett utvecklande uppdrag i en dynamisk organisation. I år är vi nominerade till årets employer branding kommun av Universum! Vill du tillsammans med ett engagerat gäng vara med i den fortsatta utvecklingen av Södertälje kommuns arbetsgivarvarumärke? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-30
Ange följande referens när du ansöker: A528013
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Klingblom, HR-chef 08-5230 15 27

Företag
Södertälje kommun, HR-avdelningen

Adress
Södertälje kommun, HR-avdelningen
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
Campusgatan 26 Södertälje

Jobbnummer
2579704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, HR-avdelningen: