JobMetz söker IT Konsulter - Bazaren februari 2018
Jobmetz AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobmetz AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Arbetsort: Stockholm
Platsbeskrivning: - IT Konsulter till flertalet kunder
Kom och träffa oss på rekryteringsmässan Bazaren 2018!
DATUM:
Torsdag 8 februari, klockan 11:00 - 18:00
Fredag 9 februari, klockan 11:00 - 16:00
PLATS: Kulturhuset Stockholm, Entréplan Studio och Plan 5, Sergels torg
På plats finns ett 50-tal företag som rekryterar inom diverse yrken!
Detta är en rekryteringsmässa för dig som söker jobb inom restaurang,
vård, omsorg, bygg, transport, logistik, lokalvård, sälj, service, ekonomi, juridik,
IT, HR, skola, teknik och det finns även tjänster för ingenjörer inom olika
branscher med mera!
För mer information besök:
www.bazar.nu OBS! Ta med CV och personligt brev.
Välkommen!
BESKRVNING AV TJÄNST / KRAVPROFIL:
Nu söker vi efter flertalet nya duktiga och engagerade supporttekniker som vill vidare i karriären, eller ta första steget in i arbetslivet med oss.
Vi arbetar med fasta anställningar där du kommer få möjligheten att utvecklas både på ditt uppdrag och genom vårt erbjudande om IT-certifieringar för samtliga våra konsulter.
Arbetsuppgifter
Vi har jobb inom 1 line, 2 line och 3 line support.
1 line support:
Tjänsten innebär att hjälpa användare via telefon och/eller mail med deras IT-bekymmer. Du kommer emellanåt koppla upp dig remote och hjälpa användaren. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton och felsökning, vilket inkluderar både hård- och mjukvara i främst Windowsmiljö. Du kommer komma i kontakt med flera applikationer bland annat Active Directory och Exchange. Du kommer även arbeta i ett ärendehanteringsprogram för att logga ärenden.
2nd line support:
Ditt jobb inkluderar till exempel kundvård, incidenthantering, begäran om uppfyllande, underhåll och utveckling av kundmiljöer.
3rd line support:
Dina arbetsuppgifter i rollen som IT-tekniker på 3rd line support kommer vara att lösa ärenden som har eskalerats från servicedesken och 2nd line support samt arbete i projekt, med både stora och små projekt.
Din profil och kvalifikationer
För att vara aktuell för dessa uppdrag har du någon form av tidigare arbetslivserfarenhet inom IT eller praktik via din IT-utbildning. Detta innebär att du som söker vet vad som krävs för att lösa kundens problem både självständigt och i grupp. Du har goda kunskaper inom Windows samt Active Directory.
En god kommunikationsförmåga är viktigt för rollen som supporttekniker. Vi är ett glatt och positivt företag så förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Om du även är engagerad, noggrann, flexibel för olika arbetsuppgifter samt är redo att ta ansvar är det just dig vi söker.
Vad vi erbjuder
Hos oss får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Publiceringsdatum2018-02-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagJobmetz AB
AdressJobmetz AB
17264 SUNDBYBERG
Jobbnummer 3937789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.