Jobba med First Line support viktig myndighet - Stockholm
Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Just nu söker vi en First Line supportare till ett spännande, långsiktigt uppdrag hos en av de viktigaste myndigheterna i Sverige. Vi söker dig som är i början av din IT-karriär och redo för nästa utmanande steg. Du blir en viktig del av en nationell IT-avledning med stora utvecklingsmöjligheter och chans till avancemang. Tjänsten startar omgående så välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten som First Line Support
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår tillsvidare.
Kontor i centrala Stockholm.
Myndigheten är en av Sveriges största myndigheter vilket innebär stor rörlighet och chans till avancemang inom organisationen.
Din roll som First Line kommer att innefatta nedanstående uppgifter:
Som First Line kommer du ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon och mail, kategorisera och prioritera ärenden samt utföra den första felsökningen. Du utför work-around tillsammans med användaren och löser inkommande ärenden i den mån det är möjligt redan vid första kontakten.
Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga IT system inom myndighetens tillhörande infrastruktur samt för att anskaffa IT system och IT applikationer och införa dem i verksamheten.
I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar IT- och informationssäkerhet och signalskydd.
Publiceringsdatum2019-04-11ProfilFör att passa i rollen som First Line support ser vi att du är serviceinriktad, teknikintresserad
och social samt är en problemlösare av högsta rang.
Krav för att lyckas i rollen:
* Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver på svenska och engelska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom First Line support, IT-helpdesk eller liknande, där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Du har arbetat enligt ITIL eller innehar ITIL certifiering.
* Du talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska
Vad Experis kan erbjuda dig
Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;
* Lön även när du är mellan uppdrag
* Semesterersättning
* Fast lön
* Försäkring
* Trygga kollektivavtal
* Pensionsavsättning
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Julia Höglund på
julia.hoglund@se.experis.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 2822b341-7459-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Höglund
Julia.Hoglund@se.experis.com +46725380407
FöretagExperis
AdressExperis
11828
11828 0180
KontorsadressSödermalmsallén 36
Jobbnummer 4728133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.