Jobba extra som utbildare i arbetsmarknadstjänst
Work for you AB / Personaltjänstemannajobb / Ockelbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Ockelbo,
Sandviken,
Gävle,
Ovanåker,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Work for you AB i Ockelbo,
Sandviken,
Gävle,
Hofors,
Söderhamn eller i
hela Sverige Vill du arbeta i ett företag med tydliga värderingar, där människan är i fokus? Work for you stärker personer som står utanför eller vill ta nästa steg på arbetsmarknaden genom att sälja och leverera arbetsmarknadstjänster, vuxenutbildning, bemanning och rekrytering. Vi har varit en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen sedan 2007. År 2014 blev även utbildningsföretaget Infokomp en del av koncernen.
Läs mer på
www.workforyou.se Jobba extra som utbildare i arbetsmarknadsutbildning
Vill du arbeta i ett värderingsstyrt företag, där människan är i fokus? På uppdrag av Arbetsförmedlingen levererar vi tjänsten yrkes- och studieförberedande utbildning och söker dig som är intresserad av att jobba extra vid till exempel sidan av dina studier eller som pensionär.
Beskrivning av tjänsten
I yrkes- och studieförberedande utbildning (YSM) ligger fokus på att kombinera fördjupad studie- och yrkesvägledning med individuellt planerade insatser (moduler), som exempelvis språkträning, undervisning i kärnämnen, praktik, yrkesinformation och samhällsinformation. Målet med insatsen är att ta fram en tydlig och genomförbar planering för deltagarnas framtida yrkes- eller studieval, och att stärka deras förutsättningar att lyckas genomföra denna plan.
Publiceringsdatum2018-12-04ArbetsuppgifterSom utbildare kommer du främst arbeta med utbildning, stöttning och uppföljning i YSM. Förutom ordinarie undervisning i kärnämnen och samhällsinformation är du även en resurs inom studie- och yrkesvägledningen, och hjälper eleverna att ta fram en tydlig och genomförbar planering för deras framtida yrkes- eller studieval. Vid behov är du även behjälplig i kontakten med arbetsgivare i syfte att ta fram och anskaffa platser för yrkespraktik, och arbetsplatsförlagd språkträning samt är behjälplig i övrigt förekommande tjänster och administrativa uppgifter.
ProfilVi söker dig med ett brinnande intresse för arbetsmarknads- och samhällsrelaterade frågor. För att lyckas i rollen ser vi att du har bra tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom. Du har förmågan att möta elever individuellt och anpassa nivå och målsättning utifrån elevens specifika behov. Vi ser även att du har lätt att samarbeta med dina kollegor och tar eget ansvar över din arbetsinsats. Det är ett krav att du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift.
Kvalifikationer• Minst två (2) års erfarenhet av målgruppen nyanlända eller övriga utrikesfödda med svaga kunskaper i svenska språket.
Eller
• Minst två (2) års erfarenhet av att arbeta med målgruppen arbetssökande inom exempelvis arbetsförmedlingen.
Övrig informationVi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i ett spännande företag. Vi ser mångfald som en tillgång och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är avgörande att du värdesätter och efterlever våra värderingar: Bemötande, Empowerment, Affärsmässighet och Professionalitet.
Omfattning: Timanställning
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Gävle
Antal tjänster: 2 st
Notera att vi inte tar emot ansökningar genom telefon, e-post eller brev, använd formuläret nedan för att registrera din ansökan redan idag, så hör vi av oss till dig.
Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Rasha Humsi
070-164 46 66
rasha.humsi@workforyou.seeller
Elin Smedberg
076-669 70 99
elin.smedberg@workforyou.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWork for you AB
AdressWork for you AB
Norgegatan 2
16432 Kista
KontorsadressNorgegatan 2
Jobbnummer 4491609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.