Jämställdhetsmyndigheten söker en ekonom

Jämställdhetsmyndigheten / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och fysisk integritet. I grunden handlar jämställdhetsarbete om att omfördela makt och resurser för att uppnå målen.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Publiceringsdatum
2019-02-18

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som ekonom hos oss innebär ett ekonomiarbete där du kommer att följa upp och utveckla redovisning och ekonomiadministratation. Jämställdhetsmyndigheten är fullservicekund hos Statens Service Center och du kommer att vara kontaktperson gällande den ekonomiska hanteringen. Du kommer ge stöd och vägleda avdelningschefer och medarbetare i ekonomiska och administrativa rutiner. Viss löpande ekonomiadministration ingår i tjänsten. Du ska vara beredd att hantera arbetsuppgifter av varierande komplexitet och innehåll då olika typer av administrativa uppgifter kan förekomma. Tjänsten är placerad på den administrativa avdelningen och du kommer att arbeta i nära samarbete med Controller på avdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant högskoleexamen alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av arbete i Agresso
• Kunskap om statlig styrning
• Goda kunskaper i statlig redovisning
• Erfarenhet av löpande ekonomisk uppföljning
• Erfarenhet av att arbeta mot Statens Servicecenter
• Mycket goda kunskaper i Excel

Vi ser det som meriterande om du har:

• Erfarenhet av projektredovisning (EU), bidragsansökningar samt rapportering av dessa
• Erfarenhet av upphandling och kunskap om lagen om offentlig upphandling

Som person är du trygg i din yrkesroll och lyhörd för organisationens behov. Du har god analytisk förmåga och självinsikt, är flexibel och har en mycket god förmåga att planera och prioritera. För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta prestigelöst i nära samarbeten och uppleva det som en stryka men kan samtidigt driva arbetet framåt.

Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma.

Är du intresserad
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Gunilla Annerstedt, Controller, 031-3929007 eller Jonathan Jacobsson, HR-generalist, 031-3929070. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Line Säll, 031-3929018 och Lena Bjurving ST 031-3929053.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Välkommen med din ansökan senast 3 mars . Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Heltid med fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jämställdhetsmyndigheten

Adress
Jämställdhetsmyndigheten
Jämställdhetsmyndigheten
Box 73
424 22 Angered
42422 Angered

Kontorsadress
Angereds Torg 9

Jobbnummer
4619379

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jämställdhetsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jämställdhetsmyndigheten: