Itil/itsm Managers Till Göteborg

Fujitsu Services AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Göteborg, Nacka, Malmö, Karlskrona, Solna eller i hela Sverige

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 186 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan.
Är du ordningsam och har erfarenhet av att arbeta som ITIL/ITSM Manager enligt ITIL/ISO 20000?
Fujitsu söker ett antal ITIL/ITSM Managers till Göteborg.
Som ITIL/ITSM Manager ansvarar du för att vi följer, förbättrar och vidareutvecklar befintliga processer samt tar fram nya processer och rutiner där det saknas. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av verktygsstödet inom Fujitsus driftsorganisation.
De roller vi söker är:
• Incident Manager
• Problem Manager
• Change Manager
• Release Manager
• Configuration Manager
• Capacity Manager
• Availability Manager
• Continual Service Improvement Manager
Vissa roller kan komma att hanteras av samma person beroende på profilen på dig som söker.
Du kommer att ingå i ett team med andra ITIL/ITSM Managers och administratörer, men själv vara ansvarig för din process inom ett eller flera kundkonton.
För att lyckas i denna tjänst skall du ha:
• Dokumenterad ledarerfarenhet som gruppchef, projektledare eller motsvarande
• Dokumenterat god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Hög förståelse för vikten av bra dokumentation
• Hög känsla för kvalitet och detaljer
• Erfarenhet av att presentera och uttrycka dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med Service Desk och driftorganisationer
• Teknisk kompetens eller förståelse
Det är önskvärt att du har utbildning eller certifiering i minst ITIL Foundation.
Självklart behärskar du svenska och engelska både i både tal och skrift.
För mer information är du välkommen att kontakta Christer Hänel på tel 070-793 79 36.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Ansökan skickar du in via vår hemsida , rekrytering sker löpande.

Publiceringsdatum
2010-10-01

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Fujitsu Services AB

Adress
Fujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista

Jobbnummer
745353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fujitsu Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fujitsu Services AB: