Itil/itsm Managers Till Göteborg
Fujitsu Services AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Göteborg,
Nacka,
Malmö,
Karlskrona,
Solna eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 186 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan.
Är du ordningsam och har erfarenhet av att arbeta som ITIL/ITSM Manager enligt ITIL/ISO 20000?
Fujitsu söker ett antal ITIL/ITSM Managers till Göteborg.
Som ITIL/ITSM Manager ansvarar du för att vi följer, förbättrar och vidareutvecklar befintliga processer samt tar fram nya processer och rutiner där det saknas. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av verktygsstödet inom Fujitsus driftsorganisation.
De roller vi söker är:
• Incident Manager
• Problem Manager
• Change Manager
• Release Manager
• Configuration Manager
• Capacity Manager
• Availability Manager
• Continual Service Improvement Manager
Vissa roller kan komma att hanteras av samma person beroende på profilen på dig som söker.
Du kommer att ingå i ett team med andra ITIL/ITSM Managers och administratörer, men själv vara ansvarig för din process inom ett eller flera kundkonton.
För att lyckas i denna tjänst skall du ha:
• Dokumenterad ledarerfarenhet som gruppchef, projektledare eller motsvarande
• Dokumenterat god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Hög förståelse för vikten av bra dokumentation
• Hög känsla för kvalitet och detaljer
• Erfarenhet av att presentera och uttrycka dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med Service Desk och driftorganisationer
• Teknisk kompetens eller förståelse
Det är önskvärt att du har utbildning eller certifiering i minst ITIL Foundation.
Självklart behärskar du svenska och engelska både i både tal och skrift.
För mer information är du välkommen att kontakta Christer Hänel på tel 070-793 79 36.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Ansökan skickar du in via vår hemsida , rekrytering sker löpande.
Publiceringsdatum2010-10-01Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagFujitsu Services AB
AdressFujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 745353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.