IT-tjänsteförvaltare IT-Arbetsplats
MTR Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MTR Stockholm i Stockholm,
Upplands-Bro,
Södertälje,
Göteborg eller i
hela Sverige MTR Stockholm driver Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL. Våra 2600 medarbetare, från 110 länder, ger stockholmarna en säker, punktlig och trygg resa. Vi satsar på personlig och yrkesmässig utveckling för medarbetarna - vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder spännande yrken och du får tillhöra en stolt yrkeskår som har en viktig uppgift för hela regionen. MTR Stockholm ingår i koncernen MTR med huvudkontor i Hongkong.MTR Stockholm söker nu en medarbetare till IT-avdelningen. IT-avdelningen på MTR Stockholm ansvarar för teknisk drift och underhåll för ett stort antal system för MTRS men även för underhållsbolaget TBT, Tunnelbanan Teknik i vilket MTRS är delägare. Avdelningen består som helhet av elva personer vilka är fördelade på fem olika funktioner: projektledning, drift, support, utveckling och förvaltning. Som IT-tjänsteförvaltare tillhör du supportfunktionen och du rapporterar till IT-chefen.
Ditt uppdrag och ansvarsområde
Befattningen innefattar två roller, IT-tjänsteförvaltare och teknisk support. Rollen som IT- tjänsteförvaltare för IT-Arbetsplats innebär ett leveransansvar för en eller flera tekniska funktioner och rollen teknisk support innebär ett ansvar för att stödja den löpande IT-driften gentemot verksamheten. Det kan bland annat röra sig om beställningar, kontohantering, datakonfigurering och installtioner samt viss first line support. I befattningen ingår också att ansvara för att genomföra löpande förbättringar och samverka inom organisationen och externt för att säkerställa att IT-stödet blir så effektivt som möjligt inom givna kostnadsramar. Tjänsten är på heltid, där viss beredskap ingår.
Erfarenhet och utbildning
För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har erfarenhet av arbete med Microsofts produkter, förslagsvis från en Helpdesk funktion där du har haft många olika kontaktytor, alternativt att du har en eftergymnasialutbildning inom IT. Vidare kräver rollen att du har en god social förmåga och att du arbetar strukturerat. Du trivs med att arbeta självständigt och du har en positiv syn på att lära nytt. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs. Slutligen ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och en hög integritet.
Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Placering är på huvudkontoret i DN-skrapan på Kungsholmen.
Publiceringsdatum2013-04-15Så ansöker duOm du arbetar på MTR Stockholm idag så ansöker du genom att klicka på lediga jobb på TubNet, och skapar dig en användare för att kunna söka arbeten hos MTR Stockholm. Sitter du på en dator som är spärrad för externa hemsidor måste du logga in på TubNet från din hemdator. Externa sökanden ansöker via
www.mtrstockholm.se och klickar på lediga jobb. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast 14 maj 2013, vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. När din ansökan kommit in får du en bekräftelse via e-post.
Frågor om tjänsten besvaras av IT-chef Nicklas Burman på 0766-41 14 91.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga företrädare
SACO, Christer Hammarström,
christer.hammarstrom@mtrstockholm.se ?
SEKO, Jannis Konstantis, 076-641 12 94,
ioannis.konstantis@mtrstockholm.seST, Stefano Giangiacomo,076-641 15 55
stefano.giangiacomo@mtrstockholm.seArbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMTR Stockholm
AdressMTR Stockholm
Box 10038
12126 STOCKHOLM
Jobbnummer 1522549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.