IT-tekniker / Windowsspecialist / 3rd line support / Superuser
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.
Publiceringsdatum2016-12-12FöretagetBravura söker en desktopspecialist till ett globalt konsultföretag. Företaget arbetar mot svenskt näringsliv och är verksamma inom en rad olika branscher och sektorer. De erbjuder konsulttjänster inom hus och industri, transport och infrastruktur samt miljö och energi. Företaget är verksamt i 35 länder och i Sverige arbetar idag ca 4400 personer.
Nu söker de en desktopspecialist till Stockholmskontoret för att förstärka IT-workplace teamet, bestående av sex personer. Teamet ansvarar för allt kopplat till leverans av arbetsplats, centrala tjänster samt telefoni. För den här tjänsten kommer inriktningen vara klientplattformen. Rollen erbjuder en fantastisk möjlighet att utvecklas inom ett expanderande företag i en global miljö.
Dina arbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift blir att ansvara för företagets klientmiljö i de nordiska länderna. I norden finns det idag cirka 5000 klienter och arbetet utförs i Windows-miljö. Arbetet innefattar bland annat endpoint protection, deployment, GPO, client management och 3rd line support kopplat till områdena. Företaget är i en expansiv fas och det är därför troligt att ansvaret kommer att växa för att täcka in fler länder på sikt.
Då företaget arbetar i en internationell miljö så utförs merparten av arbetet på engelska.
Kvalifikationer• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom systemteknik eller motsvarande
• Goda kunskaper inom SCCM 2012, GPO, patchning av klienter, active directory, Windows 10 samt Poershell och hårdvara
• Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
För att trivas i rollen är du van vid att ta tag i saker och arbeta självständigt för att nå resultat. Du kommer att ha flertalet kontaktytor, vilket förutsätter att du trivs i samarbeten och har en god kommunikativ förmåga. Då arbetsuppgifterna inkluderar en del support är det även viktigt att du är serviceinriktad och strukturerad till sättet.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt Ök.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: SCCM 2012, GPO, patchning, active directory, AD, Widows, Poershell, hårdvara, PC
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajza Zellman Sjööblom
kajza.zellman.sjooblom@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3207917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.