It-tekniker till Leverans & Support i Stockholm
Polismyndigheten, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm,
Norrköping,
Gävle,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Vill DU bli en av oss som driver polisens it-stöd framåt och därigenom bidrar till att effektivisera den polisiära verksamheten?
Polisens it-avdelning levererar it-stöd till hela polismyndigheten och dess drygt 29 500 medarbetare. It-avdelningen har drygt 750 anställda som tillsammans sköter utveckling, drift och underhåll av it-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden. Vi samverkar även i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet samt bidrar aktivt till det rättsvårdande arbetet inom EU.
Är det DIG vi letar efter?
Som anställd på It-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt.
Vårt fokus är att generera verksamhetsnytta - med hög utvecklingstakt och modern teknik utifrån agila principer och förhållningssätt.
Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Regionala servicekontor återfinns i Norrland/Mitt, Stockholm/Bergslagen, och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Systemen för radiokommunikation inklusive handterminaler och fordonsstationer hanteras också av servicekontoren. En servicedesk ska primärt via telefon ge teknisk service till slutanvändare inom områdena data, radio och telefoni. Behörighetscenter ska hantera behörigheter till IT-systemen.
Publiceringsdatum2017-07-31ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheterna samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö. Arbete med användarutrustning så som PC, skrivare och kringutrustning i Kvarteret Kronoberg. Viss arbete med kommunikation kan förekomma. Verktyg som används i tjänsten är bland annat iManager, ConsoleOne samt ARS. Arbete med mobiltelefoni/audio/Videokonferens kan förekomma. Tunga lyft och obekväma arbetsställningar förekommer vid leverans/inventering/installation av IT-utrustning. Resande förekommer. Beredskap ingår i tjänsten.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Supporttekniker.
• Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
• Baskunskaper av att arbeta administrativt med konfiguration/policyhantering med servrar och NätOS,
• Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift.
• B-körkort och vana att köra bil.
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Kunskap om mobiltelefoni samt audio/video
• Vana vid ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande.
• Kunskap om AD (Active Directory) samt Netware/eDirectory
• Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio.
• Erfarenhet från firstlinesupportarbete / helpdeskarbete inom IT.
• Erfarenhet eller kännedom om Lean Production
Personliga Egenskaper
Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-01
Ange följande referens när du ansöker: C14591/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Granath, 010-568 22 92, Gruppchef Kvarteret
Simon Lagergren 010-567 33 15
FöretagPolismyndigheten, IT-avdelningen
AdressPolismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3619656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.