IT-tekniker, servicedesk, till Stockholm
InfoCare Proffs IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Proffs IT AB i Stockholm,
Solna,
Södertälje,
Sigtuna,
Västerås eller i
hela Sverige InfoCare söker en ambitiös IT-tekniker inom servicedesk till Kista. I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare. Service desk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till ?Second eller Third Line Support? eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin. För rätt person kan det finnas möjlighet att bli överrekryterad till kunden. Det är starkt meriterande om du talar och skriver flytande finska.
Publiceringsdatum2015-12-16Dina arbetsuppgifter• Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support förekommer
• Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
• Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
• Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
• Dokumentera ärendet och ev. lösning.
• Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
• Informera användarna om status i ärenden
KvalifikationerVi ser gärna att du uppfyller följande kvalifikationer för att passa som servicedesktekniker hos InfoCare:
• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
• Något/några års erfarehet av servicedesk-arbete
• Mycket goda generella IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Starkt meriterande med flytande finska
• Felsökning, felavhjälpning, problemlösning
• Kunskap om ITIL
• Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
För att trivas som IT-tekniker, inom servicedesk, på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig,gillar att ge support samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget. Uppdraget startar i mitten av februari och för rätt person finns chans att bli överrekryterad av kunden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Ange: "Servicedesk - Stockholm" i ämnesraden.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seKontaktInfoCare ProffsIT
proffsit@infocare.seFöretagINFOCARE PROFFS IT AB
AdressINFOCARE PROFFS IT AB
BOX 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKARLSBODAVÄGEN 39
BROMMA
Jobbnummer 2580314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.