IT-tekniker
Esri Sverige AB / Supportteknikerjobb / Falun
2024-12-12
Visa alla supportteknikerjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Esri Sverige AB i Falun,
Gävle,
Karlstad,
Stockholm,
Jönköping eller i
hela Sverige Om tjänsten
Nu utvecklar vi vårt fantastiska supportteam och söker nya medarbetare. Vi söker dig meden bred IT-kompetens.
Vi är en teknisk support, men inte vilken som helst!Hos oss får du möjlighettill problemlösning inomde marknadsledande ArcGIS-produkterna. Då många frågeställningar som kommer in till oss är på enavancerad nivå,med bred variation på frågor,gesdukontinuerlig utvecklingiatt vara en teknisk problemlösareinom ett flertalav våraapplikationer.
Du har kontakt medkunderviae-post, telefon och skärmdelning.Dubidrarmed din IT-kompetens ivårtsupportteamsdagliga supportmöten. Där ser vi tillsammans till att inkomna ärenden får en snabb och kvalitativ uppstart samt att pågående ärendensom behöver detfårytterligare push.
Kontinuerlig kompetensutveckling är högt prioriterad och du deltarsjälvivåra interna utbildningar, ibland som deltagare, andra gånger som lärare. Jobbetkan ocksåinnebäraatt du gerextra hjälpsom konsultstöd, deltari marknadsaktiviteteroch reser till Esri i USA med jämna mellanrum för att utvecklas.
Hela supportteamet är idag lokaliserat på vårt Falukontor. Möjligheter att jobba hemifrån delar av arbetstiden finns. Teamet är väl fungerande med god trivsel och med mycket goda resultat från våra medarbetarundersökningar. Våra kunder är också mycket nöjda med den tekniska support vi levererar - de graderar oss över 4.80 på en skala 1-5 i dagsläget.
Kvalifikationeroch egenskaper Ett intresseförny teknikochen passionförattlösa IT-tekniska problem är en förutsättningför tjänsten. I denna roll handlar supportjobbet oftast om felsökning "backend" mot någon av våra ArcGIS Enterpriseprodukter. Dessa är oftast installerad i någon vara våra kunders egna IT-miljö. Här ser vi gärna att du har kunskaper inom nätverksteknik. Vidare ärdrivkraftenatthålla sig uppdaterad om utvecklingen inom det IT-tekniska området, såväl som våraprodukteren viktig egenskap.
För denna roll krävs en god samarbetsförmåga och gilla att arbeta i både team och självständigt. En förutsättning är att du uttryckerdig väl i både tal och skrift,på såvälsvenska som engelska.
Tillsammansgör vi skillnad! GIS-branschen är en framtidsbransch där du får chans att göra skillnad - för samhället, våra kunder och miljön. Ständig utveckling och lärande är viktig i vår organisation. Det innebär att vi jobbar aktivt med tydliga mål, feedback och uppföljning. Det betyder också att du är en viktig kugge, delaktig i en organisation där ständig förbättring av processer och arbetssätt är helt naturligt.
'Frihet under ansvar' är centralt i vår företagskultur. Hos Esri Sverige är du en del av ett svenskägt företag med en naturlig närhet till ledning och kollegor. Men du får också tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag med allt vad det innebär av kompetens och möjligheter att bygga nätverk både lokalt och globalt.
Ansökan Tjänsten är en heltidsanställning med placeringsort iFalun. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande, sista ansökningsdatum 2025-01-31.Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Utöver ditt CV så föredrar vi att du bifogar ett separat personligt brev.
Vitar endast emot ansökningar via vår karriärsida.
Vill du veta mer? Kontakta Henrik Thomson, teamchef Technical Support, på 073-988 55 37, eller Sofie Ranta, HR-chef, på
sofie.ranta@esri.se Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss på esri.se och följ oss på LinkedIn.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Esri Sverige AB (org.nr 556409-4802),
https://www.esri.se Arbetsplats Esri Sverige
Kontakt Henrik Thomson
henrik.thomson@esri.se Jobbnummer 9056688