IT-tekniker - 3rd line & förbättringsprojekt
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Letar du efter en tjänst där du med dina kunskaper och erfarenheter inom IT får hjälpa företag och människor att hitta kvalitativa lösningar på tekniska problem? Tycker du att det är spännande och givande att befinna sig i en förändringsbenägen organisation med goda utvecklingsmöjligheter? Är du vår kunds nya IT-tekniker och eskalationspunkt?
Publiceringsdatum2014-11-03BeskrivningPerido rekryterar en tredje linjens tekniker till vår kund, ett familjeägt bolag under god utveckling och tillväxt som levererar högkvalitativa IT-driftlösningar. Till rätt person erbjuds en roll med goda förmåner och skräddarsydda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är placerad strax norr om centrala Stockholm.
Till vår kund söker vi dig som har omfattande kunskaper inom IT, så som servrar, lagring, virtualisering, kommunikation och infrastruktur. Här kommer du även få stor nytta av dina erfarenheter från att driva projekt inom dessa områden och din kapacitet för att hantera tyngre eskaleringar. Som senior tekniker hos vår kund ingår bland annat att vara en naturlig eskalationspunkt där du förväntas ge en hög nivå på internsupport samt kunna dokumentera utförda lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du kommer att ta emot och hantera tredje linjens ärenden, leda förändringsprojekt hos vår kunds kunder, samt ha systemansvar samt ibland fungera som säljstöd.
Vi tror att du som söker den här tjänsten har erfarenhet av stora kundmiljöer samt har förmågan att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Du är van vid processorienterat arbete samt kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt. Självklart är du ansvarstagande, har ett gott ordningssinne och god förståelse för service. Det är också viktigt att du har ett långsiktigt tänk ? du är intresserad av att fortsätta utvecklas och har ett stort eget driv! Bland annat erbjuds du här resurser och tid för vidareutbildning som du själv bestämmer inriktning på. Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobbErfarenheter• Arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst 7 år
• Erfarenhet av stora kundmiljöer , erfarenhet av att driva förbättringsprojekt
Kunskaper inom:
• MS Windows Server, MS Exchange
• Virtualisering
• Kommunikation, Nätverk och Brandväggar
• Linux (grundkompetens)
• Lagring
• Processorienterat arbete
Meriterande med kunskap/erfarenhet av:
• VMware, vSphere och Juniper
• MS Lync och IM
• Större installationer och Wifi-lösningar
• ITIL Certifiering
• B-körkort
• Kunskaper inom projektledning
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11031DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11031DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11031DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2052409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.