IT-Supporttekniker till APL
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2023-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Supporttekniker till APL" (publicerad 2023-05-16) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-01-19Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att APL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och APL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetAPL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fem tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.
Läs gärna mer på
www.apl.seDina arbetsuppgifterSom IT-supporttekniker hos APL kommer du arbeta i en omväxlande miljö mellan kontor och produktion. Inom ramen för APL:s förvaltningsmodell kommer du ansvara för teknisk drift och support av ett stort antal system/applikationer.
Du jobbar självständigt och brett inom IT och ger första linje support till hela företaget via APL Servicedesk. Du ger också andra linjen support till den lokala enheten i Malmö. Vidare består dina arbetsuppgifter av att:
• Beställa, installera och underhålla klienter, skrivare, konferens- och nätverksutrustning, smartphones mm
• Administrera behörigheter och konton i Active Directory, Microsoft365 samt i APL:s andra system
• Hålla IT-guider och rutinbeskrivningar uppdaterade
• Introducera nyanställda i allmänt IT-användande, regler samt de policys de arbetar efter
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Du har relevant teknisk gymnasial utbildning med stora inslag av IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta professionellt med IT
• Du visar på ett starkt intresse för teknik, mjukvaror och hur du medvetet utvecklat dig inom området
• Du har god kunskap om arbete med Windows-klienter
• Meriterande med erfrenhet av Microsoft365, Windows Server, Citrix, Exchange Server, Teams, System Center (SCCM), Endpoint manager, Intune, Active Directory och Azure AD
Du arbetar proaktivt med ett lösningsorienterat fokus där du bland annat hjälper medarbetare med tekniska problem och frågor. Din styrka ligger i att hjälpa andra och du trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. När någon ber dig om hjälp är du tillmötesgående och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Som person är du den som alltid ställer upp och stöttar andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du håller alltid din deadline. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs, men du kan också fatta bra beslut när det saknas underlag. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt David Renblad
david.renblad@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7361769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.