IT-support till spännande bolag i centrala Stockholm
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta med IT-support för ett spännande bolag i centrala Stockholm. Är du service minded och vill arbeta på ett utmanande och utvecklande jobb? Då är du den vi söker!
Publiceringsdatum2016-10-18ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som supporttekniker / servicedeskmedarbetare innebär att du kommer ha en supporterande roll där du får ha möjlighet att ta stort ansvar och ha mycket kontakt med företagets anställda. Tjänsten som IT- support innebär att du tar emot frågor via direktkontakt, telefon och mail från företagets anställda och på bästa sätt hjälper dem till rätt lösning. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Mac och PC samt kunskaper att ge support för surfplattor, smartphones. Tjänsten är med start omgående, arbetet kommer vara under en månads tid men med god chans till förlägning
• Support av Mac och PC
• Support för surfplattor och smartphones
• Support av datorer och skärmar
• Installation, felsökning, underhåll
• Övrig teknisk support som kan förekomma på företaget
Om företagetBolaget är en av Sveriges största nyhets-/nöjestidning. De är en mediakoncern inom bland annat dagstidningar, digitala medier, böcker mm. Företaget har idag en supportgrupp på 15 personer som ger support till 15 000 anställda.
ProfilKvalifikationer• Ha goda kunskaper i support av Mac och PC
• Vara bekant med Indesign
• Svenska i tal och skrift
Meriterande:
• Kunskaper i Newspilot
• Erfarenhet från kundtjänst, försäljning eller teknisk support sedan tidigare
Dina personliga egenskaperSom person tar du ditt arbete på stort allvar och förstår vikten av att leverera förstklassig service. Du är pedagogiskt lagd, service minded och drivs av utmaningen att lösa problem och förenkla för kunden. Vår kund erbjuder ett arbete i händelsernas centrum, det är ett utmanande och utvecklande jobb där mycket sker digitalt.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorArbetstid: Skift:
05.00- 13.00
08.00-17.00
Helger kan förekomma
Arbetsort: Stockholm
Startdatum: Omgående
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 9139
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Mörth 0723019559
kristin@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
KontorsadressWarfvinges väg 29, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3110676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.