IT-specialist till IVO
Inspektionen för vård och omsorg / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm,
Solna,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker ny medarbetare till IT-enheten. Enheten ingår i den myndighetsövergripande avdelningen för Verksamhetsstöd som ligger centralt placerad i Stockholm. IVO har en blandning av outsourcade och interna IT baserade tjänster, IT-enheten ansvarar för att se till att leveranserna från våra outsourcade leverantörer är ändamålsenliga.
Arbetet innebär bland annat att kunna vara med och ta fram beskrivningar för tjänster, att se till att supporten har förutsättningar för att möta organisationen. Att vår serverpark/nätverk är rätt dimensionerad och anpassad efter våra behov. Arbetet sker i tätt samarbete med våra leverantörer. Du kan också komma att bidra med teknisk kompetens i kommande upphandlingar. I det dagliga arbetet ingår även att vara kontaktperson för IT-incidenter och Problem ärenden enligt våra ITIL processer.
Publiceringsdatum2021-11-12Kravprofil för detta jobb• Gymnasieexamen.
• Minst två års aktuell erfarenhet av liknande arbete (leveransnära IT-arbete)
• Erfarenhet av minst två av följande områden: Leverantörsstyrning, infrastruktur, klienthantering, Servicedesk.
• ITIL Foundation certifikat (V3 eller V4).
• God övergripande kännedom om teknik
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har god samarbetsförmåga och är en tydlig lagspelare. Du är van vid att ingå i ett team med gemensamma prioriteringar. Du är lösningsorienterad och initiativtagande. Du kan hantera förändringar i arbetsuppgifter och arbetssätt och har en god analytisk förmåga.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av agilt arbetssätt
• Erfarenhet av IT-arbete inom offentlig verksamhet
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Kunskap om hantering av klienter och uppsättning/anpassning av infrastruktur.
Vi erbjuder dig en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Anställningen är tillsvidare med en sex månaders initial provanställning. Tillträde enligt överenskommelse och tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm.
Ansök senast den 2 december 2021
Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som intresserar dig i rollen som IT-specialist och hur du tänker att du kan bidra.
Märk din ansökan med dnr 2.1.1-44641/2021 och ansök senast den 2 december 2021. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
IVO har omkring 750 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInspektionen För Vård och Omsorg
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537),
https://www.ivo.se/ Arbetsplats https://www.ivo.se/
Kontakt Maria Lindhwall, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 02 Jobbnummer 6117780
Observera att sista ansökningsdag har passerat.