IT-Servicedesk
Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Varberg
2021-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Servicedesk" (publicerad 2021-03-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Härryda eller i
hela Sverige Vi söker nu en engagerad kollega till IT-service i Varberg!
Om arbetet:
Du kommer att arbeta med att stödja användare i det dagliga arbetet antingen vid din dator eller på plats. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans men vissa ärenden kräver att du tar dig ut till kund.
I huvudsak är det support per telefon eller via ett ärendehanteringssystem. Men du tar dig också ut och ger service till användarna. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla personuppgifter.
Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:
* Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direktkontakt med kund över telefon.
* Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
* Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
* Ta dig ut till användare- problemlösning på plats.
Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Publiceringsdatum2021-01-13ProfilVi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.
Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.
Kvalifikationer * Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena.
* Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office.
* Mycket god svenska i tal och skrift.
* B-körkort.
Meriterande:
* Kunskap om TCP-IP nätverk.
* Kunskap inom Active directory.
* Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen.
Tjänsten är på heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Marigona, eller 073- 320 56 33.
Om Maxkompetens:
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda.
Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMaxkompetens Konsult AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VEyK8pVzSx2yNoQdnsSgsQ==".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)
Arbetsplats Maxkompetens
Jobbnummer 5521607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.