IT-Samordnare till IT-avdelningen i Sundsvall
Försäkringskassan / Datajobb / Sundsvall
2018-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Samordnare till IT-avdelningen i Sundsvall" (publicerad 2023-01-13) ⬅️
Visa alla datajobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
På IT-avdelningen är vi över 1000 anställda och arbetar med hela kedjan - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Läs mer om IT-avdelningens senaste innovationer och lösningar här.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som IT-samordnare kommer du att bidra till IT-avdelningens leverans främst genom att underhålla, förvalta och säkra en stabil IT-produktion för Försäkringskassans verksamhet. Du förväntas även ta ett stort ansvar för att identifiera, föreslå och genomdriva förbättringar inom ditt kompetensområde relaterat till de uppdrag och projekt du involveras i. I din roll ansvarar du för ekonomisk planering och uppföljning inom ditt ansvarsområde.
Vi söker dig som
• Du har en Akademisk examen (120p /180p) inom IT-området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Har kunskap och förståelse för målstyrning samt tids- och resursplanering
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Är professionell, har en stark drivkraft och ett stort engagemang
• Tar ansvar, är initiativtagande och bidrar till teamets leverans
• Snabbt kan sätta dig in i olika problemställningar och ser till helheten
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av Applikationscertifiering
• erfarenhet av MSI-paketering
• erfarenhet av ITIL, framförallt kring change och gärna från myndighet
• erfarenhet av PEJL
• kunskaper inom Admin Studio
• förmåga att skapa förtroende och goda relationer med beställare
Publiceringsdatum2018-07-11Övrig informationVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna kommer att vara säkerhetsklassade och säkerhetsprövning kommer göras.
KontaktChef: Stefan Bergsten, 010 118 71 96 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim, 010-116 79 49 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mait Brandt, Saco-S: Görel Wiking, Dessa nås via växelnumret 08-786 90 00
Vi avstår erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 29 juli 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 4248589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.