IT-Processpecialist - Operational Service Management (Linköping/Solna)

Zetterholm & Partners AB / Datajobb / Solna
2025-12-03


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zetterholm & Partners AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Om rollen
Vi söker en erfaren IT-Processpecialist som vill bli en del av ett dedikerat Operational Service Management-team. Teamet består av åtta kunniga kollegor med ansvar för centrala IT-processer och procedurer inom en större IT-organisation.
I den här rollen får du eget ansvar för en av organisationens procedurer, där du säkerställer att den är rätt dokumenterad, efterlevs och kontinuerligt utvecklas. Du arbetar nära verksamheten, utbildar, följer upp och driver förbättringar som skapar verklig nytta.
Arbetet sker i Linköping eller Solna, med möjlighet att arbeta på distans ca en dag i veckan. Resor till Linköping förekommer 2-4 gånger i månaden. Under introduktionen ingår även ett par dagars arbete på plats i Linköping.

Publiceringsdatum
2025-12-03

Arbetsuppgifter
Som IT-Processpecialist kommer du att:

Utveckla, dokumentera och förbättra proceduren du ansvarar för


Säkerställa procedurefterlevnad och genomföra uppföljningar


Skapa rapporter, dashboards och underlag för leveransuppföljning


Analysera ärenden och identifiera trender


Hantera och koordinera incidenter samt delta i Major Incident Management


Delta i revisioner och riskanalyser


Ta fram utbildningsmaterial och hålla utbildningar


Stötta organisationen genom moderering av möten, koordinering och eskaleringar


Vara en del av en beredskapsrotation 24/7 enligt schema

Vem vi söker
Vi söker dig som trivs i en kombination av operativt arbete, koordinering och långsiktig förbättring. Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta, men arbetar lika gärna självständigt när det behövs.
Krav
Erfarenhet av IT Service Management-processer, t.ex. Incident, Request, Change, Problem


God koordinerings- och kommunikationsförmåga


Förmåga att driva förbättringsarbete


Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av ServiceNow


Erfarenhet av JIRA och Confluence


Tidigare roller som Major Incident Manager, Change Manager, Problem Manager eller liknande


Erfarenhet från servicedesk (minst 2 år)


Erfarenhet av projektledning


ITIL Foundation (v3 eller v4)


Erfarenhet av agilt arbetssätt

Om uppdraget
Start: januari 2026


Varaktighet: t.o.m. januari 2027, med möjlighet till förlängning


Omfattning: 100 %


Placering: Linköping eller Solna, med resor till Linköping vid behov

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Zetterholm & Partners AB (org.nr 559521-8818), http://www.exempel.com

Kontakt
Viktor Zetterholm
viktor@zetterholmpartners.se
072 25 25 828

Jobbnummer
9626412

Prenumerera på jobb från Zetterholm & Partners AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zetterholm & Partners AB: