IT-inköpare och tjänsteägare
Växjö kommun, Kommunledning / Datajobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö IT-enheten är idag en av de största IT-organisationerna i Kronoberg. Vi är 40 medarbetare och ansvarar för drift, utveckling, underhåll och support av kommunens gemensamma IT-miljö. Idag finns 9000 datorarbetsplatser och drygt 300 Windows-servrar. Vi samverkar aktivt med IT-enheterna inom Lessebo och Tingsryds kommuner.
Publiceringsdatum2012-11-09ArbetsuppgifterVill du vara med och göra goda IT-affärer åt Växjö kommun. Vill du utveckla våra IT-tjänster för att ännu bättre stödja kommunens olika verksamheter. Vill du ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att bli än mer kundorienterad. Då ska du läsa vidare!
Den här spännande rollen innehåller tre delar. Samordnare av inköpen i samarbete med upphandlingsenheten, licensansvarig samt tjänsteägare för våra datorarbetsplatstjänster.
Inom inköp skall du utifrån kommunens behov av IT-hårdvara utveckla inköpet ur ett affärs- och kvalitetsmässigt perspektiv. Detta innebär att förhandla och skapa ramavtal med utvalda leverantörer, att implementera avtalen samt utveckla vårt samarbete med leverantörerna. Du kommer även på daglig basis hantera olika kundförfrågningar av inköp som ligger utanför vår normala beställningshantering som sköts i en webshop. Du ansvarar också för att prissättning och produktinformation är korrekt i vår webshop.
Inom licenshantering arbetar du med att behovsanpassa och kostnadsoptimera kommunens licensinnehav samt att förhandla och skapa avtal. Du ger råd i frågor kring programvarulicenser och ser till att registerhållning av inköpta licenser sker.
I rollen som tjänsteägare har du ett helhetsansvar för tjänsteområdet "datorarbetsplats". Du skall säkerställa att tjänsterna uppfyller verksamheternas behov både idag och i morgon. Du arbetar aktivt med våra olika kundansvariga för att förstå och utveckla tjänsterna efter kundernas behov. Du driver interna projekt tillsammans med alla grupperingar inom IT för att ta fram nya och förbättra befintliga tjänster. Stort fokus är kring ekonomi, kostnadskalkylering och servicenivåer.
KvalifikationerVi söker dig som har ett stort kommersiellt intresse och gillar att göra affärer. Du har en kandidat/magister utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet från offentlig upphandling (LOU) och har en certifiering inom ITIL. Du är väl insatt i standarden för Software Asset Management. Du beskrivs av andra som strukturerad och analytisk. Detta kombinerar du med kreativitet. Du stödjer på ett engagerat sätt dina kollegor, är pedagogiskt lagd och har en god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift. Du skapar och underhåller goda relationer med både kunder och leverantörer samt har ett serviceinriktat förhållningssätt till dem du samarbetar med. Att lyssna och kommunicera tydligt och klart i olika mötesforum är självklart för dig.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-02
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning och hantering av inkomna ansökningar.
Om du inte har möjlighet att söka digitalt, skicka din ansökan till Kommunledningsförvaltningen
Personalkontoret, B Nodmar
Box 1222
351 12 VÄXJÖ
Ange följande referens när du ansöker: KLF 24/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Bergehamn, 0470-410 22,
peter.bergehamn@vaxjo.seFacklig kontaktAnders Freidh, 0470-416 21,
anders.freidh@vaxjo.seVision, Carina Ek, 0470-415 64,
vision@vaxjo.seFöretagVäxjö kommun, Kommunledning
AdressVäxjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö
Jobbnummer 1387705
Observera att sista ansökningsdag har passerat.