IT-enheten söker erfaren person till Kundservice
Norrköpings kommun, IT enheten Pronova / Datajobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun, IT enheten Pronova i Norrköping IT-enheten söker erfaren personal till Kundservice
IT-enhetens övergripande ansvar är att driva, utveckla och förvalta alla IT-system och applikationer som används inom Norrköpings kommun, samt inom flera kommunala bolag, tex Norrköping Vatten AB. En väl fungerande IT-miljö är avgörande för att kunna ge en högkvalitativ service till näringsliv och medborgare.
IT-enhetens verksamhet präglas av en stor variation mellan våra kunders verksamhet, men också av det stora antalet användare, ca 4000 pc inom 70 skolor, samt 4000 pc på 350 administrativa enheter ingår i IT-enhetens ansvar.
Kundservice är IT-enhetens främsta kontaktyta och länk ut till våra kunder. Nu behöver vi ytterligare resurser och söker därför personer med stor erfarenhet från kundservice och 1:a linjen.
Tjänsten är heltid. Du kommer att arbeta halva tiden i Kundservice 1:a linje, där arbetsuppgifterna främst består av att svara på inkommande telefonsamtal, registrering av ärenden, lösenordsbyten samt allmänna IT-relaterade förfrågningar. Övrig tid arbetar Du med beställningar av IT- produkter, behörighetsansökningar och underhåll av kommunens inventarieregister för IT-produkter m m.
Eftersom Du kommer vara IT-enhetens ansikte ut mot våra kunder, sätter vi stor vikt vid att Du har en mycket god servicekänsla.
Din person kännetecknas av att du
• Är serviceinriktad
• du är pedagogisk och tålmodig samt har god förmåga att kommunicera
• är stresstålig och har förmåga att arbeta självständigt
• är analytisk och noggrann och har mycket lätt för problemlösning
• har gott humör och är social, samt trivs med att arbeta i en större grupp.
Vid söker Dig som har
• minst 3 års dokumenterad erfarenhet av kundsupport/servicedesk, gärna i en större organisation
• vana att använda ärendehanteringssystem
• goda IT-kunskaper
• lägst gymnasiekompetens
• kan uttrycka Dig väl på svenska i både tal och skrift
• telefonvana och erfarenhet av att hantera kundrelationer via telefon
Publiceringsdatum2010-08-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-10
Upplysningar:
Chef IT-enhetens Kundservice, Ami Fransson, 011-15 19 48
Ansökan kan skickas till e-postadress:
IT-enheten@norrkoping.seKontaktChef IT-enhetens Kundservice Ami Fransson 011-151948
Facklig kontaktSKTF,
tommy.thyrsson@norrkoping.seSACO,
karin.hjelm@norrkoping.seFöretagNorrköpings kommun, IT enheten Pronova
AdressNorrköpings kommun, IT enheten Pronova
60186 NORRKÖPING
KontorsadressS:t Persgatan 19
KontaktuppgifterTelefonnummer: 011-150000
Faxnummer: 011-151090
E-postadress:
it-enheten@norrkoping.se Jobbnummer 715796
Observera att sista ansökningsdag har passerat.