IT-chef till Socialförvaltningen, Stockholm Stad
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialområdet, säljer tjänster, framför allt till stadens stadsdelsnämnder, samt bereder frågor till kommunstyrelsen om hela stadens socialtjänst utom äldreomsorgen samt arbetsmarknadsfrågor.
Inom socialförvaltningen arbetar cirka 900 medarbetare och arbetet präglas av engagemang och hög kvalitet. Socialförvaltningen är indelad i fyra avdelningar; avdelningen för stadsövergripande sociala frågor, socialtjänstavdelningen, avdelningen för mottagande av nyanlända och administrativa avdelningen.
Administrativa avdelningen består av följande enheter; ekonomi, personal, kommunikation, IT, juridik-,upphandling och föreningsstöd, lokal och kansli samt intern service. Därutöver ingår också två myndighetsutövande verksamheter, boutredningsenheten och tillståndsenheten. Administrativa avdelningens uppdrag är att framförallt ge stöd och service till nämnd, ledning och chefer.
Enheten för digitalt verksamhetsstöd svarar för att förvaltningens e-tjänster och IT-stöd tas i drift samt sköter den tekniska förvaltningen av IT-stöden. Enheten är ett gemensamt stöd för Socialförvaltningen samt Farsta stadsdelsförvaltning och ansvarar för den operativa hanteringen av Äldreförvaltningens IT och telefoni. Enheten består av åtta medarbetar.
Då vår nuvarande IT-chef går i pension, söker vi nu dennes efterträdare. Välkommen in med din ansökan!
Publiceringsdatum2017-09-25Dina arbetsuppgifterSom chef på enheten för Digitalt verksamhetsstöd har du det övergripande ansvaret för digitalisering, IT och telefoni. Du ansvarar för personal-, budget-, arbetsmiljö-, och verksamhetsfrågor och har ett samordnande ansvar för Socialförvaltningen, Farsta Stadsdelsförvaltning och Äldreförvaltningen.
Du leder och fördelar arbetet och har ett övergripande ansvar för att de tre förvaltningarna ligger i framkant vad gäller digitaliseringen samt att verksamhet utvecklas.
Tillsammans med medarbetarna arbetar ni kontinuerligt med framtagande och förbättringar av rutiner och arbetssätt för att förena IT-stödet till de tre förvaltningarna. Vidare är du även informationssäkerhetsansvarig för Socialförvaltningen.
Du kommer ingå i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för avdelningens samlade uppdrag.
Arbetstempot är högt och gemenskapen mycket god på avdelningen. Du blir en del av en framåtsträvande verksamhet där vi arbetar för att utveckla verksamheterna i linje med stadens vision och att socialnämndens mål uppnås.
KvalifikationerVi ser att du som söker:
- har en högskoleutbildning inom IT eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- har aktuell erfarenhet av personal- och budgetansvar
- har flerårig och aktuell erfarenhet av att arbeta med IT-strategiska frågor och digitalisering, gärna i en komplex organisation
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta i projekt och processer ses som meriterande.
Du är en inspirerande och engagerad ledare som drivs av att se medarbetare växa, utvecklas och du tar tillvara deras kompetenser. Du motiveras av att samarbeta med andra för att uppnå goda resultat och har en god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du styrs av mål- och resultattänkande och förändrar din inriktning när målen ändrar sig. Du har förmågan att se helheten och ser alltid till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare är du kreativ och trivs i en miljö där du har stor möjlighet att påverka arbetsmetoder och rutiner.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Övrig informationLäs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/https://www.linkedin.com/company/stockholms-stadVi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6420
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Svensson Avdelningschef Administrativ chef 08-508 250 75
Nozha Amezeane HR-konsult HR-konsult 08-508 11 716
FöretagStockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
AdressStockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm
KontorsadressStorforsplan 44
Jobbnummer 3716698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.