IT- supporttekniker till familjär servicedesk i Norrort

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Vi söker en 1st line tekniker till långt uppdrag hos vår kund som är generalagenter för tekniska produkter med välkända varumärken inom fordons- och marinbranschen. Kunden bedriver verksamhet i flera länder i Europa. Du kommer att vara placerad på Stockholmskontoret i Sollentuna.

Är vår kund rätt för dig?

Det är ett stort familjeägt företag med alla känner alla mentalitet. Personen som trivs här är en relationsbyggare som gillar att hjälpa andra.

Att arbeta som Wise IT konsult

Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg!

Din vardag

I tjänsten som supporttekniker kommer du att ingå i servicedeskteamet på cirka 10 personer och ge support till de cirka 900 anställda i Windowsmiljö. Miljön är 95 % Microsoft resterade Mac och Linux. Arbetstiderna är kl 8-17.

Ärendena inkommer via telefon och mejl och till din hjälp har du remote-verktyg och dina kollegor att diskutera med. Du installerar, felsöker mjukvara såväl som hårdvara och dokumenterar. Uppgifterna innefattar att arbeta med behörigheter och kontohantering i Active Directory, mejlproblem kopplat till Exchange/Outlook, nätverksproblem. Support av skrivare och mobiltelefoner (mail, VIP access, generella problem, hjälp att synkronisera osv). Du gör även beställningar och hanterar felanmälningar till externa parter samt ansvarar för att ärenden hamnar hos rätt personer och ser till att tillräcklig information finns.

Är du den kunden söker?

Rätt person för den här rollen tror vi har vana av att arbeta med ärendehantering i Windowsmiljö. Troligtvis har du erfarenhet av problemlösning och användarhantering i Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. Du har tidigare arbetat med IT såväl som kundservice/support.

Publiceringsdatum
2016-09-07

Övrig information
Som Wise IT konsult erbjuder vi dig:

• Generöst friskvårdsbidrag

• Möjlighet att ta certifikat inom Microsoft och Cisco-området

• Kontinuerlig kontakt med din närvarande konsultchef

• Kompetensutveckling i och med seminarier och information kring ny teknik

• Sociala event såsom julfest, pubkväll med mera.

Ansök genom att svara på 5 snabba frågor samt skicka ditt cv till Malin Reisner, Kandidatansvarig på Wise IT, på malin.reisner@wiseit.se .

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
malin reisner malin.reisner@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3033058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: