Iris söker en handledare i Nyköping
Iris Hadar AB / Personaltjänstemannajobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Iris Hadar AB i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Flen,
Norrköping eller i
hela Sverige I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.
•
Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? Iris söker en handledare till Nyköping!
Publiceringsdatum2020-07-14ArbetsuppgifterVi söker nu en handledare till uppdraget Stöd och Matchning i Nyköping. Uppdraget syftar till att stötta deltagare i deras arbetssökande genom olika aktiviteter och motivationshöjande insatser. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden, däribland nyanlända och personer med olika funktionsnedsättningar. Som handledare ansvarar du för det löpande arbetet med deltagarna.
Arbetsuppgifterna innefattar:
• Individuella samtal
• Matchning och företagskontakter
• Kartläggning av färdigheter, kompetenser, egenskaper och yrkesområden
• Information om utbildningar och stöd i sökprocess
• Samhällsinformation
• Stöd till personer på praktikplats
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med handledning/coachning/vägledning av arbetssökanden. Vi vill även att du erhåller en akademisk utbildning inom exempelvis beteendevetenskap, personalarbete, studie- och yrkesvägledning eller liknande.
Andra meriterande erfarenheter är att du har:
• minst ett års erfarenhet av studie- och yrkesvägledning för vuxna/unga vuxna och/eller
• minst ett års erfarenhet av att planera och samordna aktiverande och motiverande insatser för arbetssökande
• minst ett års erfarenhet av anskaffning av arbetsprövnings- och praktikplatser.
Som person är du öppen och har en naturlig fallenhet för att inspirera och motivera människor. Du är van att arbeta mot uppsatta mål och jobbar lösningsorienterat för att nå dem. Du är ansvarstagande och trivs att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern där vi arbetar över bolagsgränserna för att utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Iris värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med 6 månaders provanställning. Tillträde sker i september eller enligt överenskommelse.
För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen på
iris.rekrytering@iris.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIris Hadar AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Iris Hadar AB (org.nr 556396-0789)
Arbetsplats Iris Hadar AB
Jobbnummer 5296183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.