Interimschef till statlig myndighet
Adecco Sweden AB / Byggjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-01-23Om tjänstenSom avdelningschef för avdelningen verksamhetsstöd, kommer du att arbeta både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler.
Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören.
Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter.
Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd.
Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.
I din roll som avdelningschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Strategiskt arbete
• Operativ ledning
• Verksamhetsutveckling
Tjänsten som avdelningschef är ett konsultuppdrag med start omgående och för ca 5 månader. Urval sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen slutdatum.
Om dig
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning samt tidigare erfarenhet av budgetering och finansiell uppföljning gärna inom offentlig sektor. Som person är du en trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.
Du är handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet.
Vidare ser vi att du behöver vara strukturerad och självständig. God kommunikativ förmåga, samt hög integritet.
Krav för tjänsten är:
• minst 5 års erfarenhet av ledarskap samt goda kunskaper gällande affärsutveckling, budget- samt personalansvar.
• erfarenhet av ledarskap och support till funktioner så som: HR, kommunikation, IT och registratur.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Catarina Granestad 073-684 78 14
Catarina.granestad@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Interimchef, avdelningschef, statlig myndighet, Kristinehamn, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40377".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business manager
Catarina Granestad
Jobbnummer 7370649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.