Interim Redovisningsekonom till Jollyroom
Jollyroom AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2020-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Redovisningsekonom till Jollyroom" (publicerad 2020-05-29) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Interim senior redovisningsekonom
Jollyroom AB står inför en spännande framtid och har tydliga expansionsplaner. Expansionsplaner som naturligtvis leder till att redovisningsfunktionen behöver rusta sig för framtiden. Vi behöver därför förstärka organisationen med en senior redovisningsekonom under delar av denna omställning.
Du kommer att bli en del av vårt redovisningsteam bestående av sex medarbetare som ansvarar för redovisningen av koncernens fyra bolag. Jollyroom Group AB omsatte 2018 1500 mSEK SEK och har 450 anställda.
Dina arbetsuppgifter varierar men kan innefatta bland annat:
• Avstämningar, bokningar och kontospecifikationer
• Utrednings- och projektarbete inom redovisning
• Sedvanliga löpande uppgifter på en redovisningsavdelning
Du kommer att rapportera till redovisningschefen.
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Minst fem års erfarenhet av kvalificerad redovisning som redovisningsekonom eller redovisningsansvarig
• God kunskap och erfarenhet från självständigt arbete inom redovisning, företrädesvis enligt K3
• God kunskap och erfarenhet från SAP eller andra större integrerade ERP-system
• Lätt för att snabbt komma in i nya situationer och arbetsuppgifter
• Flytande språkkunskap i svenska (tal och skrift) samt goda kunskaper i engelska
Meriterande med:
• Erfarenhet av teamledarskap eller motsvarande.
• Erfarenhet av elektronisk leverantörsfakturahantering, gärna även av implementeringar.
• Erfarenhet från större bolag.
Som person är du nyfiken, driven och tar initiativ till att självständigt lösa problem och slutföra uppgifter. Du är strukturerad, noggrann och din erfarenhet inom yrket speglar din personlighet och dina leveranser.
Vi söker efter dig som känner igen dig i denna beskrivning och vill bli en viktig pusselbit i redovisningsteamets fortsatta positiva utveckling mot framtiden.
Upplägg och kontakt:
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Interrimsuppdrag 100% planerat pågå 4 månader
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt & frågor: Therese Wassén på HR via therese.wassé
n@jollyroom.se och tfn: 0733-951504
#jobbjustnu
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2020-05-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jollyroom AB (org.nr 556815-7159)
Arbetsplats Jollyroom
Jobbnummer 5225144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.