Interim redovisningsansvarig till internationellt bolag
Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Till ett interimsuppdrag söker vi en kvalificerad och erfaren redovisningsansvarig. Uppdraget är tänkt att påbörjas så snart som möjligt och sträcker sig till april 2024 med möjlighet till förlängning. Vår kund har sitt kontor i närheten av Delsjömotet och viss flexibilitet finns i att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.
Publiceringsdatum2023-08-16Om tjänstenSom redovisningsansvarig kommer du ha en central roll i at säkerställa korrekta och noggranna redovisningsprocesser samt ge stöd åt redovisningschef och teamet. Dina ansvarsområden innebär bland annat:
• Ansvara för den dagliga redovisningsprocessen inklusive bokföring, avstämningar och rapportering till ledningen i Schweiz för det svenska bolaget
• Genomföra månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Hantera skattedeklarationer
• Implementera och förbättra redovisningsrutiner och interna kontroller för att säkerställa överensstämmelse och effektivitet
BakgrundVi söker dig som är utbildad inom ekonomi och har god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du är trygg och självgående i ditt arbete, driver processer framåt och har en god förståelse för redovisningsprocessen. Flytande kunskaper i engelska är ett krav då du har många internationella kontaktytor.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och lösningsorienterad. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att anpassa dig efter olika personer och sammanhang.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 31 augusti.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Sofia Erikson
sofia.erikson@sjr.se 070-471 59 07 Jobbnummer 8035155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.