Insatskoordinator till Stöd och omsorg

Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sundsvall
2024-10-15


Visa alla socialsekreterarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Sundsvall

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Arbete och försörjning i Sundsvalls kommun arbetar för att människor i behov av hjälp ska få stöd till ökad självständighet och oberoende, och därigenom en förbättrad livssituation. Människor ska också få det stöd och den omsorg de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vårt uppdrag är att ge rätt insats till rätt person i rätt tid.

Inom Arbete och Försörjning finns Arbetsorienteringen som är första mottagande enhet för personer i yrkesverksam ålder som via SoL (socialtjänstlagen) eller LSS ( lag om stöd och service för vissa funktionshindrade) sökt och beviljats insatsen Dag/Daglig verksamhet med målet att erbjudas en sysselsättning. Målgruppen är bred och de diagnosgrupper som förekommer är neuropsykiatriska funktionshinder, intellektuell funktionsnedsättning, psykisk ohälsa samt hjärnskada.

Enheten består av tre insatskoordinatorer där alla idag är rehabiliteringsvetare som tillsammans med chef arbetar utifrån gällande måldokument.

Nu ska en av våra insatskoordinatorer gå vidare till ny tjänst och därför söker vi en koordinator med utbildning som är relevant för uppdraget, rehabiliteringsvetare, arbetsterapeut, beteendevetare, socionom eller liknande för en tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2024-10-15

Arbetsuppgifter
Arbetet ska leda till att individen erbjuds lämplig anpassad daglig sysselsättning utifrån hens förmågor, resurser, intressen och stödbehov. I arbetsuppgifterna ingår kontakter med anhöriga och gode män med flera under den tid som individen tillhör Arbetsorienteringen.

Andra arbetsuppgifter som förekommer är:
• Kartläggning av förmågor, resurser, intressen samt stödbehov.
• Uppföljning och utvärdering av gjorda insatser.
• Dokumentation.
• Samverkan med interna och externa verksamheter där gymnasiesärskolan är en viktig aktör.
• Information till samarbetspartners som skola, habilitering, psykiatri, försäkringskassa och arbetsförmedling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är rehabiliteringsvetare, arbetsterapeut, beteendevetare, socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant.

Vi ser positivt på om du har erfarenhet och kunskap om LSS och SoL- lagstiftningen och arbetat ett par år med dess målgrupper. Krav på dokumentationskunskaper där meriterande är dokumentation i Procapita.

Du trivs med att jobba både enskilt och i nära samarbete med andra.

Du tycker om att jobba med utvecklingsfrågor.

Vi vill att du är en flexibel och serviceinriktad person med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Vi ser också att du kan strukturera och ta ansvar för dina uppgifter samt har väl grundade och tydliga värderingar och tron på individens förmåga att utvecklas.

Som person är du strukturerad och kan självständigt planera ditt arbete och har god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du har en helhetssyn och sätter brukarens behov i fokus. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du har också ett genuint intresse för människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C214218".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Arbetsplats
Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Theresa Nordström
070-509 33 34

Jobbnummer
8957646

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: