Insatskoordinator
Karlshamns kommun / Socialsekreterarjobb / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Bromölla,
Ronneby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlshamns kommun i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Karlshamns kommun söker nu efter två insatskoordinatorer till arbetsmarknadsenheten inom förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad.
Vid Karlshamns kommun förvaltning för omsorg och arbetsmarknad jobbar 1200 medarbetare varje dag för att göra skillnad för kommunens invånare. Inom verksamhetsområdet arbetsmarknad arbetar vi för att stötta de kommuninvånare med behov av insatser utifrån Socialtjänstlagen. Tillsammans med oss arbetar du för att Karlshamns kommuns medborgare ska få det stöd de behöver för nå en hållbar och långsiktig egenförsörjning. Inom arbetsmarknadsenheten arbetar idag ett multikompetent team av personer som arbetar med olika former av arbetsmarknadsinsatser.
Arbetsmarknadsenheten står inför en spännande omställning där vi kommer till att arbeta med individer som av olika anledningar står längst bort från arbetsmarknaden. Vi söker därför nu efter två engagerade insatskoordinatorer som önskar sig ett spännande och utvecklande uppdrag, där ingen arbetsdag är den andra lik.
Publiceringsdatum2024-04-02Dina arbetsuppgifterI rollen som insatskoordinator kommer du att arbeta i ett nära samarbete med förvaltningens övriga medarbetare. Ditt uppdrag är att arbeta samordnande för de individer som är sjukskrivna eller riskerar att bli sjukskrivna, men även övriga individer där vården eller andra kommunala insatserna behöver koordineras. Viktiga samarbetspartners är Region Blekinge, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och övriga enheter inom Förvaltningen för Omsorg och Arbetsmarknad.
Du kommer att kartlägga samt coacha, stödja och/eller motivera individen till delaktighet i sin resa mot rätt försörjning. Du kallar till och deltar i SIP/insatsplaner. En viktig del i uppdraget är att samordna och samverka såväl internt som externt, allt för att ge stöd till individen och bidra till att förebygga sjukskrivningar samt främja återgång till arbete eller rätt försörjning.
KvalifikationerVi söker dig som har en kandidatexamen som exempelvis beteendevetare/socialpedagog/socionom eller dig som har annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant. Du har goda kunskaper om Socialförsäkringssystemet samt kännedom om Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med rehabiliteringsfrågor samt utbildning inom samtalsmetodik, coachande eller hälsofrämjande förhållningssätt. Då resor ingår i jobbet är det krav på B-körkort för manuell växellåda. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du behöver även ha förmågan att hantera digitala system i exempelvis dokumentationssyfte.
Som person är du trygg i dig själv och har förmåga att skapa energi och engagemang i mötet med den enskilde. Du har god samarbetsförmåga och förståelse för hur andra tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar att lyckas här i livet. Det är också viktigt att du har en helhetssyn och sätter individens behov i fokus. Vidare behöver du vara strukturerad då du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information• Tillsvidaretjänst
• Tillträde enligt överenskommelse
• Individuell lönesättning tillämpas
• Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
För mer information kontakta:
Enhetschef Besfort Krasniqi 0454-307255
Sista ansökningsdag:
2024-04-21
Ersättning Fast månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlshamns kommun (org.nr 212000-0845)
Kontakt Enhetschef
Besfort Krasniqi
besfort.krasniqi@karlshamn.se 0454-307255 Jobbnummer 8579734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.