Innehållsansvarig digitala kanaler
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Till Stadsledningsförvaltningen, Turism- och destinationsutveckling, söker vi nu en INNEHÅLLS-
ANSVARIG DIGITALA KANALER (Digital content manager)
Turism- och Destinationsutvecklingsenhetens uppdrag är att stärka stadens attraktionskraft, samla värdskapet och stödja besöksnäringen i Helsingborg och Familjen Helsingborg.
Publiceringsdatum2015-10-05ArbetsuppgifterDigital Content Managern ska skapa attraktionskraft och förtroende för Helsingborg som destination genom att skriva, publicera och dela relevant och attraktivt innehåll i alla våra kanaler. Din uppgift är att ge god service, öppna upp för dialog och vara till nytta för dina målgrupper så att de i sin tur kan sprida det vidare. Du ska också mäta och utvärdera vilket content som sprids vidare och som driver trafik till de digitala kanalerna.
Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Planera, skapa och genomföra kommersiella digitala aktiviteter som ökar attraktionskraften för destinationen Helsingborg
• Ansvar för kommunikation, kampanjer och innehåll i sociala medier, webb, rekommendationssajter mfl.
• Planera, koordinera och produktion av digitalt marknadsmaterial.
• Analysera, anpassa och optimera exponeringen av aktuella kampanjer mot rätt målgrupp
• Vara en del av stadens social media listening center
• Medverka vid aktiviteter, events, mässor, utställningar och kampanjer.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning inom marknadsföring, turism eller motsvarande och som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda erfarenheter av digital kommunikation från en B2C-verksamhet.
Som Content Manager arbetar du både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid att du är en lagspelare och har ett stort driv.
Profil• Du har ca 2-5 års erfarenhet av en liknande tjänst inom konsumentindustrin, marknadsföring och/eller kommunikation. Erfarenhet från e-handel eller resebranschen är meriterande.
• Du har en akademisk examen/eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller likvärdig bakgrund.
• Du har mycket goda kunskaper i konsumentbeteende
• Du är van att skriva säljande och inspirerande texter.
• Du har jobbat med utveckling av digitalt innehåll
• Du har kunskaper i Google Analytics och/eller andra webbanalysverktyg
• Du är initiativtagande och drivande.
• Du är kreativ, nyfiken och positiv och kommer med många idéer.
• Du är strukturerad, håller deadlines och tar ansvar för de uppgifter som åligger dig.
• Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska. Tyska är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-19
Ange följande referens när du ansöker: A506176
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Håkansson, Turism- och destinationsutvecklingschef 042-104353
Facklig kontaktCecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95
FöretagHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 2463702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.