Inköpssamordnare till socialförvaltningen Hisingen

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2022-07-14

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen Hisingen utökar inköpsfunktionen och söker ytterligare en engagerad och driven Inköpsamordnare. Funktionen ska samordna arbetet för förvaltningens inköps- och beställningsprocess. Detta innebär ett helhetsansvar för att både förvaltningens interna inköpsorganisation samt att det löpande arbetet med beställningar, inköp och fakturahantering sker på ett rättssäkert och effektivt sätt.

Inköpsfunktionen ingår i ekonomiavdelningen som är en av flera stödfunktioner med uppdrag att ge stöd och service inom bland annat förvaltningens ekonomiprocesser. Ekonomiavdelningen är indelat i två enheter, ekonomienheten som ger stöd inom budget, uppföljning och planering men också inköp samt en administrativ enhet. Ekonomienheten har idag 6 medarbetare och är organiserad under förvaltningens ekonomichef.

Rollen ansvarar för den övergripande samordningen av förvaltningens samtliga beställare och inköpsspecialister. Genom denna inköpsorganisation säkerställer inköpssamordnaren att rätt funktion har rätt kompetens och behörigheter. Arbetet förutsätter ett strukturerat samarbete med olika roller och befattningar i förvaltningen. Både genom självständigt arbete och genom inköpsorganisationen, ska inköpssamordnaren även driva utveckling av processer och rutiner för hela förvaltningens inköpsprocesser och fakturahantering.

Tjänsten innefattar även operativt inköpsarbete och att praktiskt stödja verksamheterna gällande sällaninköp, FKU och upphandling. Inköpssamordnaren är förvaltningens lokala verksamhetsstöd (LVS) i e-handelssystemet Proceedo samt utför ett centrala stöd i avtal, upphandling och leasingfrågor. I tjänsten ingår också att samverka och samarbeta med vår LINK-funktion.


Kvalifikationer
För denna tjänst krävs utbildning på högskolenivå eller motsvarande med inriktning mot inköp.

Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat inköps- och upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Välkommen att söka tjänsten!

ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C94348".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Hisingen

Kontakt
Avdelningschef ekonomi
Helena Lundberg
helena.lundberg@socialhisingen.goteborg.se
0313668930

Jobbnummer
6822172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: