Inköpscontroller till Landstingsservice
Landstinget Blekinge, Ledningsstöd och affärsutveckling / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Blekinge, Ledningsstöd och affärsutveckling i Karlskrona Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.
Landstingsservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i affärsområden med ansvar för fastigheter, IT, upphandling, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.
Affärsenheten söker inköpscontroller som har ett stort intresse för affärer och uppföljning. Enheten ansvarar för landstingets upphandlingar av varor och tjänster och ingår i affärsområde Ledningsstöd och affärsutveckling. Affärsenheten har idag 13 medarbetare med placering i Karlskrona.
Publiceringsdatum2015-07-02ArbetsuppgifterI rollen som inköpscontroller kommer du att arbeta med och i landstingets inköpsprocesser i både strategiska och operativa frågor. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med såväl centrala utvecklingsfrågor som löpande administration och ekonomuppgifter inom inköpsområdet samt att vara ett stöd till verksamheterna i inköpsfrågor. Fortsatt utveckling av våra inköpsprocesser och vår inköpsorganisation har hög prioritet och du kommer att ha en central roll i detta arbete, vilket bland annat innebär e-handel, inköpsrutiner, avtalsuppföljning och kontroll av avtalstrohet. Arbetet innebär att du kommer att genomföra uppdrag, analyser och utredningar samt leda projekt och handlägga ärenden. Du kommer att arbeta i nära samarbete med landstingets upphandlare och verksamheter. Som person skall du vara analytisk, mål och kvalitetsinriktad och ha en hög social förmåga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
KvalifikationerDu skall ha relevant akademisk ekonomexamen eller motsvarande. Du bör ha goda kunskaper om inköpsprocesser, ekonomistyrning och avtalsrätt samt relevanta IT-stöd. Vi arbetar med Raindance ekonomisystem, Amesto Sourcing upphandlingssystem och Sesam 2 förrådssystem.
Du har lätt för att utrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet.
B-körkort fordras.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Detta underlättar hanteringen av inkomna ansökningar. Var noggrann när du fyller i ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningLönesättning är individuell, ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-09
Ange följande referens när du ansöker: A488640
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Kristensson, Affärsområdeschef 0455-73 63 00
Ann-Louise Frinäs, Avdelningschef 0455-73 63 08
Facklig kontaktAnn Samuelsson, Vision 0455-73 66 82
FöretagLandstinget Blekinge, Ledningsstöd och affärsutveckling
AdressLandstinget Blekinge, Ledningsstöd och affärsutveckling
Bättringsvägen Wämö Center
37181 KARLSKRONA
KontorsadressBättringsvägen Wämö Center KARLSKRONA
Jobbnummer 2350926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.