Inköpsassistent till tekniskt företag

ProfessionalConsulting / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2014-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent till tekniskt företag" (publicerad 2014-12-04) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Har du utbildning inom ekonomi eller inköp? Har du sinne för affärer och vill jobba i en internationell miljö? Då kan denna tjänst som inköpsassistent vara ett bra steg i din karriär!
ProfessionalConsulting söker just nu efter en inköpsassistent till vår kund som jobbar med tekniska lösningar och tjänster för hantering av marina lastflöden. De är världsledande inom sitt segment och deras produkter används inom i hamnar och terminaler samt ombord på fartyg. De ingår i en global koncern och levererar produkter till hela världen.

På deras inköpsavdelning jobbar idag 10 personer och i den nya rollen som inköpsassistent kommer du att supportera dina kollegor med olika inköpsuppgifter. Detta för att avlasta resten av gruppen men också för att på ett systematiskt sätt komma in i företaget och rollen som inköpare.

Arbetsuppgifterna kan till exempel vara:
• Leveransbevakning
• Sammanställning av rapporter
• Kontrollera specifikationer
• Övriga administrativa uppgifter på inköpsavdelningen
• Kommunikation på mejl och telefon med leverantörer världen över

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, tillsvidare. Detta innebär att du är anställd hos ProfessionalConsulting och arbetar på plats hos vår kund. Arbetstiderna är kontorstider och tjänsten är planerad att starta i augusti/september. För rätt person finns det goda möjligheter att bli övertagen till vår kund längre fram. Vår kunds kontor är beläget i de centrala delarna av Göteborg.

Till denna tjänst söker vi dig som har:
• Relevant utbildning från YH, universitet eller högskola inom ekonomi eller inköp
o Alternativt erfarenhet av liknande arbete
• Gärna erfarenhet av administrativt arbete eller sälj
• Vana att använda Excel
• God engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och kunskap inom teknik för att få en god förståelse för produkterna

För att passa för den här tjänsten bör du som person:
• Vara driven och framåt
• Ha ett sinne för affärer
• Ha skinn på näsan och kunna kravställa leverantörer
• Vara noggrann och strukturerad

Passar du in på beskrivning? Verkar tjänsten intressant? Sök då tjänsten omgående då vi gör urval och intervjuar löpande.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-05-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Kronhusgatan 7
41105 Göteborg

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Jobbnummer
1871240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: