Inköpsassistent till Koncernkontoret i Malmö
Region Skåne, Koncernkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
2013-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent till Koncernkontoret i Malmö" (publicerad 2016-04-04) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Region Skåne ska främja god hälsa, vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne. Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 38 miljarder kronor (2013). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, IT, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
Inköpssupport ger service kring inköpsuppdrag och hjälper till med att göra rätt inköp.
Publiceringsdatum2013-03-19ArbetsuppgifterSom inköpsassistent arbetar du med produktrådgivning och beställningar till sjukvården i Region Skåne. Arbetet sker huvudsakligen via telefonen där du har tät kontakt med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker även via datorn och de beställningssystem vi använder oss utav.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har en avklarad gymnasieutbildning och besitter mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi och besitter goda kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare erfarenhet av de produkter som används inom vården är det meriterande. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat i systemen Raindance och Jeeves samt ser datorn som ditt naturliga arbetsredskap. Vidare tror vi att du har erfarenhet av att ge service via telefon.
Det är viktigt att du är en initiativrik och drivande person som kan lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Vi tror att du har en god social kompetens och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Arbetstid: Dagtid måndag-fredag, 08:00-16:30. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2013-06-01 eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-02
Region Skåne värdesätter alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter såsom kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vi arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Region Skåne.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Region Skåne samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Nu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A321273
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSig-Britt Fransson - Chef Inköpssupport 040-675 38 87
Facklig kontaktMaria Gal - Vision
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
JA Hedlunds väg
29189 Kristianstad
Jobbnummer 1498183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.