Inköpsassistent till globalt läkemedelsbolag i Solna

SJR in Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-08-22


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Har du ett driv och är problemlösningsfokuserad? Trivs du i miljö där det är mycket samarbete och det ställer krav på struktur? Då har vi på SJR ditt nästa uppdrag!

Publiceringsdatum
2025-08-22

Om tjänsten
SJR söker nu en inköpsassistent för ett konsultuppdrag med start i oktober. Uppdraget sträcker sig initialt över sex månader med möjlighet till förlängning. Vår kund är ett stort internationellt läkemedelsbolag med kontor i Solna och erbjuder en trivsam och dynamisk arbetsmiljö.

Ansvarsområden
• Ansvara för uppgifter kopplade till sponsring och övriga FFS-avtal, inklusive kontraktshantering, skapande av inköpsordrar, betalningsadministration samt löpande dokumentation.
• Hantera samtliga betalningar via HPR.
• Sköta administration i olika system samt kalenderhantering för den nordiska vd:n.
• Säkerställa smidigt samarbete och effektiv kommunikation både internt och externt för att lösa problem, undanröja flaskhalsar och leverera i tid i en komplex miljö med många intressenter.
• Rollen innebär ett nära samarbete med både Business Operations Team och Team Lead.

Lämplig bakgrund
Du har en kandidatexamen inom relevant område och har arbetat med ovan angivna arbetsuppgifter i något år. Du har en stor systemvana och framför allt från Officepaketet och gärna från CRM system. Har du tidigare jobbat inom läkemedelsbranschen eller hälso/sjukvård är det extra meriterande. Kundens koncernspråk är engelska vilket gör att det ställer krav på att du är flytande i både engelska och svenska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att trivas hos kunden är du proaktiv och självständig i ditt arbete. Du har ett eget driv och har lätt för att komma in i nya arbetsuppgifter. I denna roll där du har många kontaktytor ställer det krav på att du är flexibel med en serviceinriktad inställning samt klarar av stressiga situationer.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-09-30.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-36.png

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1461".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
9471212

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: