Inköpsassistent till Erteco
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-01-15
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en ordningsam och driven person med ett starkt intresse för inköp och administration? Vill du vara en del av ett växande företag där du får möjlighet att utvecklas och arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor? Hos Erteco får du chansen att bidra till företagets framgång och vara med på deras spännande resa framåt!
Om tjänsten
Det här är ett vikariat på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Erteco.
Publiceringsdatum2025-01-15Om företagetErteco är en av de största distributörerna av plast- och gummimaterial på den nordiska marknaden. Materialutbudet sträcker sig från bulkprodukter till mer avancerade kompositmaterial och kommer från ledande tillverkare. Ertecos ambition är att vara en aktiv och innovativ partner i kunders utvecklingsprojekt och de erbjuder sina kunder support och service gällande bland annat materialval och simuleringar. De finns representerade med kontor i alla Nordiska länder och har totalt 43 anställda, varav 18 är anställda på Stockholmskontoret. Erteco är ett etablerat och stabilt företag som expanderar.
Dina arbetsuppgifterSom inköpsassistent arbetar du dagligen med att ta emot mail och samtal från leverantörer och kollegor som du stöttar i frågor om inköp och lager. Du lägger och hanterar ordrar, koordinerar avrop och säkerställer att orderbekräftelser stämmer överens med det gjorda inköpet. Du följer upp och bevakar löpande leveranser för att säkerställa att alla varor anländer i tid. Du samarbetar nära med kundserviceavdelningen och har regelbundna dialoger med säljare och leverantörer. Dessutom hanterar du reklamationer, leverantörsfakturor och vanliga frågor som uppstår i samband med inköp. Rollen är administrativ, och du stöttar de övriga inköparna för att tillsammans skapa ett smidigt flöde från order till leverans av Ertecos produkter
Dina arbetsuppgifter• Övervakning och koordinering av orderflöden* Följa upp och bevaka löpande leveranser för att säkerställa att alla varor anländer i tid* Ta emot och hantera mail och samtal från leverantörer och kollegor, samt ge stöd i frågor om inköp och lager* Arbeta nära kundserviceavdelningen och ha löpande dialog med säljare och leverantörer* Hantera reklamationer, leverantörsfakturor och vanliga frågor relaterade till inköp och leveranser
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik* Minst ett års erfarenhet av liknande uppgifter inom administration* Goda kunskaper i officepaketet och god datorvana* Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska* Meriterande med erfarenhet inom inköp
Som person är du ansvarstagande och självgående, där du uppskattar att kunna driva ditt arbete framåt. Du gillar att jobba med administrativa uppgifter och har alltid ett strukturerat och noggrant arbetssätt med stort fokus på att leverera god service. Du har i och med din erfarenhet skaffat dig affärsmässigt och analytiskt tänkande där du agerar problemlösare på kreativa sätt. Du ser dig själv som en flexibel person som gärna samarbetar med andra på ett prestigelöst sätt. Vidare trivs du med att arbeta i ett team och bidra till en positiv stämning på jobbet och du gillar sociala sammanhang.
Övrig information
Start: AprilPlats: StockholmLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila
tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se Jobbnummer 9103637