Inköpsassistent/Orderadministratör i Nacka
Spekuma Kullager AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nacka
2024-12-05
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Spekuma Kullager AB i Nacka SPEKUMA KULLAGER är ett familjeföretag som grundades 1950. Vi har 5 anställda och importerar kullager och andra maskinvaror från Europa och Asien och säljer till svensk industri. Vi har egna agenturer och stor branscherfarenhet, där vårt motto och konkurrenskraft är personlig service på hög nivå. Eftersom vi är så få, krävs det att alla tar egna initiativ och är flexibla till att hjälpa till där det behövs. Här måste man även kunna tänka "utanför boxen".
Företaget finns i Saltsjö-Boo/Nacka. Vill du veta mer om oss, se vår hemsida
www.spekuma.seARBETSUPPGIFTER: Tjänsten är en blandning av inköp, kundleveranser, ordermottagning, orderadministration och lagerarbete.
Som inköpare ska du jämföra offerter i olika valutor, granska avtal/priser och samordna importer. Du ska ha koll på tullsatser och tulldeklarationer. Kontrollera fraktavtal med olika transportbolag beroende på land, godkänna fraktfakturor och beräkna inrikes/import/export-frakter. Kontroll av både svenska och utländska fakturor. Du ser till att vi har korrekt valuta i systemet. Som inköpare här måste du ha goda kunskaper i engelska samt kunna beräkna moms, tull, frakter och andra avgifter.
En annan del är kundleveransansvaret. Här ska du se till att kunder får sina bekräftelser och sina leveranser i tid. Här ingår orderkontroller, arkivering och fakturering. Du hjälper även till med ordermottagning, söker paket och har hand om ev reklamationer. Som kundleveransansvarig måste du ha mycket goda kunskaper i svenska och administration, ha siffersinne och gärna ett tekniskt intresse.
Det ingår även att dagligen arbeta på vårt lager, med framplockning och packning, bokning av transporter och att ta emot och lämna ut gods.
Vi använder oss av personlig service för att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten kan utvecklas till Inköpsansvarig.
VI SÖKER DIG SOM:
• Är självgående, driven, mycket serviceinriktad och har ett intresse för detaljer
• Som har god helhetssyn, är strukturerad och noggrann
• Trivs med att arbeta både självständigt och i grupp: här är vi alla lagerarbetare, som en del av våra olika ordinarie arbetsuppgifter.
• Är samarbetsvillig och prestigelös för att kunna passa in här.
• Är flexibel och kan ta egna initiativ till att hjälpa till där det behövs, som tex att packa på lagret, hjälpa kunder i butiken, se till att det finns packmaterial, åka till posten osv.
KRAV
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Siffersinne och kunskaper i beräkningar
• Erfarenhet av arbete i ngt affärssystem
• Mycket goda kunskaper i administration
• Arbetslivserfarenhet gällande Inköp är ett krav, liksom kunskaper i Excel
• Någon form av tekniskt intresse är meriterande!
• Kunskaper i Wordpress är meriterande för att kunna uppdatera hemsidan
Arbetet avser deltid eller heltid. Fast lön. Tillträde snarast.
Ansökan/frågor till:
micaela@spekuma.seUrval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-31
E-post:
micaela@spekuma.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Spekuma Kullager AB (org.nr 556061-1575)
Sprängarvägen 9 (
visa karta)
132 21 SALTSJÖ-BOO
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Spekuma Kullager AB
Jobbnummer 9047564