Inköpsassistent inom Business Development till SCA!
Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du intresse för inköpsprocesser och vill arbeta i ett spännande globalt bolag? Är du utbildad ingenjör eller ekonom? Då har vi på Adecco Office & HR uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2016-09-15Om tjänstenSCA är ett globalt ledandehygien- och skogsindustriföretag och verkar inom tre affärsområden; personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. SCA:s fem största marknader är Tyskland, Storbritannien, USA, Frankrike och Sverige. I Göteborg finns SCA:s största enhet för den globala hygienverksamheten med ca 900 anställda inom områden så som Forskning & Utveckling, Marknadsföring, Försäljning, Ekonomi, IT samt Inköp.
Du kommer att arbeta inom Business Development i den globala inköpsorganisationen.
I rollen som inköpsassistent kommer du att ansvara för att stötta verksamheten vid implementering av nytt inköpssystem.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
• stötta och hjälpa inköparna, slutanvändarna vid olika frågor kring systemet
• hjälpa slutanvändarna att lägga upp inköp i systemet
• kvalitetscheck av inköpen
• felsökningar och korrigeringar i systemet
Vidare kommer du att ansvara för att skapa och lägga upp elektroniska kataloger och att ladda upp kontrakt i systemet. Andra förekommande arbetsuppgifter är administration, ta fram statistik och uppföljningsarbete. Du kan också komma att få ansvara för slutanvändarutbildningar på sikt. Utöver kontakt med slutanvändarna kommer du i ditt arbete att ha kontakt med systemtekniker och Management konsulter.
Om dig
Du som har en examen som ingenjör, ekonom, eller motsvarande utbildning och har förståelse för inköpsprocesser kommer att ha goda förutsättningar att axla den här rollen. Har du även sedan tidigare 1-2 års erfarenhet utav inköpsarbete och/eller liknande arbetsuppgifter så kommer du lätt komma in i dina arbetsuppgifter. Som person har du lätt för att sätta dig in i nya system där du även sedan tidigare har goda kunskaper inom Excel och övriga MS Office verktyg. Har du också erfarenhet utav att arbetat i inköpssystem, så som Ariba, eller SAP är detta positivt.
Du har en god kommunikativ förmåga och då du kommer att arbeta i en global organisation så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta och skapa god relation med andra samtidigt som du trivs i att arbeta i en självständig roll där du har förmågan att själv ansvara för att driva ditt arbete framåt. Är du en engagerad person som är hungrig på att lära dig mer och utvecklas inom inköpsområdet så är detta tjänsten för dig!
Viktigt för tjänsten är:
• Akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi- eller ingenjörsstudier
• Behärskar det engelska språket obehindrat i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att pågå under 6 månader inledningsvis, med möjlighet till förlängning för rätt person. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 8.00-17.00. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-14
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3051152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.