Inköpsassistent inom Business Development till SCA!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
2016-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent inom Business Development till SCA!" (publicerad 2016-09-15) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du ett intresse för inköpsprocesser och vill arbeta i ett spännande globalt bolag? Är du utbildad civilingenjör eller civilekonom? Då har vi på Adecco Office & HR uppdraget för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
SCA är ett globalt ledandehygien- och skogsindustriföretag och verkar inom tre affärsområden; personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. SCAs fem största marknader är Tyskland, Storbritannien, USA, Frankrike och Sverige. I Göteborg finns SCAs största enhet för den globala hygienverksamheten med ca 900 anställda inom områden så som Forskning & Utveckling, Marknadsföring, Försäljning Ekonomi, IT samt Inköp. 

Du kommer att arbeta inom Business Development i den globala inköpsorganisationen.

I rollen som inköpsassistent ansvarar du för att hjälpa slutanvändarna att lägga upp inköp i systemet, kvalitetscheck av inköpen, felsökningar och korrigeringar i systemet. Vidare kommer du att ansvara för att skapa och lägga upp elektroniska kataloger och att ladda upp kontrakt i systemet. Andra förekommande arbetsuppgifter är att ta fram statistik och uppföljningsarbete. På sikt kan du även komma att få ansvara för slutanvändarutbildningar.

Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att starta i januari 2016 och pågå under 6 månader inledningsvis, med möjlighet till förlängning för rätt person. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 8.00-17.00. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Vem trivs här?
Du som har en examen som civilingenjör eller civilekonom, eller motsvarande utbildning och har förståelse för inköpsprocesser kommer att ha goda förutsättningar att axla den här rollen. Har du även sedan tidigare erfarenhet utav inköpsarbete så kommer du lätt komma in i dina arbetsuppgifter. Som person har du lätt för att sätta dig in i nya system där du även sedan tidigare har goda kunskaper inom Excel och övriga MS Office verktyg. Har du också erfarenhet utav att arbetat i inköpssystem, så som Ariba, är detta positivt.

Du har en god kommunikativ förmåga och då du kommer att arbeta i en global organisation så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta och skapa god relation med andra samtidigt som du trivs i att arbeta i en självständig roll. Är du en driven och engagerad person som är hungrig på att lära dig mer och utvecklas inom inköpsområdet så är detta tjänsten för dig!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningsperioden. Du söker tjänsten genom att registrera dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-01-05

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2601205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: