Inköpsadministratör till myndighet i Stockholm (Kista)

Kornboden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Vi söker nu en inköpsadministratör till en statlig myndighet i Stockholm med placeringi Kista. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt och kommer på gå till 2017-12-31. Uppdraget är heltid.

Publiceringsdatum
2016-06-08

Beskrivning
Du kommer tillhöra sektionen för inköp som hanterar och ansvarar för samtliga inköp som genomförs inom myndigheten, det innebär att sektionen för inköp stödjer myndigheten vad gäller samtliga inköps- och upphandlingsfrågor, inklusive juridisk rådgivning. Sektionen består av tre upphandlingsjurister, två upphandlare, en inköpare och vår sektionschef. Inköparens huvudsakliga ansvar är att administrera beställningar av varor och tjänster från myndighetens beställare till företag. Beställningarna registreras i ekonomisystemet Agresso. Många beställningar kan beskrivas som rutinartat registreringsarbete men ofta krävs andra insatser exempelvis telefonkontakt med beställare och företag men även andra administrativa insatser kan bli aktuella.

På sektionen pågår ett förändringsarbete och målsättningen är att antalet rutinartade beställningar ska minska och att arbetsuppgifterna i närtid kommer att styras över till att utveckla inköpsrollen genom mer avancerade och fördjupade beställare- och leverantörskontakter. Exempelvis genom att handlägga enklare inköpsärenden såsom direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar samt att i övrigt utveckla och fördjupa den administrativa rollen.

Kvalifikationer
Vi söker en person som är initiativtagande, positiv och självgående. Du har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter, att se möjligheter i förändringar. God samarbetsförmåga - att lyssna, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt är av stor vikt. Du ska ha lätt för att hantera olika människotyper. Inköparen är strukturerad, kan organisera och prioritera i sitt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta med både enkla och mer avancerade arbetsuppgifter och har förmåga att snabbt ta sig an rutiner och processer.

Det krävs att du har:
Svenskt medborgarskap
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst 1 års erfarenhet från likandnde arbete

Meriterande erfarenheter:
Erfarenhet av att ha arbetat i upphandlingssystemet Tendsign och/eller andra inköpssystem/beställningssystem
Kännedom om LOU och inköpsprocesser

Särskilt meriterande erfarenheter:
LIA-utbildning eller likvärdig utbildning inom området inköp/upphandling

Anställningsform
Visstid

Sysselsättningsgrad
Heltid

Arbetstid och lön
Dagtid, fast lön

Övrig information 
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Ansökan görs via kornbodens hemsida: www.kornboden.se 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Lihagen, Konsultchef +46-019-6890130 kajsa.l@kornboden.se

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Drottninggatan 26
70210 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2892997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: