Inköpsadministratör till kund i Linköping!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av inköp och logistik samt brinner för att lösa problem? Är du en driven och noggrann person som vill jobba på ett internationellt bolag inom elektronikbranschen i Linköping? Då har vi jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2019-03-07

Om tjänsten
Som inköpsadministratör arbetar du i ett globalt team med inköp av utrustning för testmiljö inom Telecom och IT. Ditt ansvarsområde är att analysera hur inköpen ska göras och kontrollerar att det finns en godkänd budget för önskat inköp. Du lägger beställning på alltifrån licenser till teknisk utrustning. Du kommer arbeta i en föränderlig miljö tillsammans med dina kollegor i Linköping.

I din roll som kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Analyserar hur inköpen bör göras
• Lägger och följer upp beställningar

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och ser gärna att du har erfarenhet av inköp och administrativa uppgifter sedan tidigare. Det är även meriterande om du har kunskap om inköpsflödet genom utbildning eller arbete och erfarenhet av att arbeta i system såsom SAP och Jira.

Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga och innehar ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du ska även trivas i en flexibel och föränderlig miljö samt vilja arbeta med utveckling och förändring av olika arbetssätt. Det är även meriterande om det finns ett intresse av att arbeta i en teknisk organisation.

Viktigt för tjänsten är:
• Att du har en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska
• Att du kan arbeta i Microsoft Office
• Att du tycker det är kul att arbeta med ett stort kontaktnät

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som inköpsadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning och som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Ebba Melin via +46 736 84 72 77

Välkommen med din ansökan!

Sökord
administration, inköp, IT, Linköping, teknik, budget, Adecco, logistik, telecom, kundservice

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-06
Ange följande referens när du ansöker: ref-29188
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ebba Melin

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12
58227 LINKÖPING

Kontorsadress
S:t Larsgatan 12

Jobbnummer
4654578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: