Inköpsadministratör till expanderande företag

PerformIQ Work AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning
Vill du jobba med inköp och administration? Är du intresserad av att arbeta för ett expanderande företag beläget i Malmö? Då kan du vara den vi söker som inköpsadministratör.

PerformIQ söker för kunds räkning en inköpsadministratör. Tjänsten som inköpsadministratör innebär att du arbetar nära inköpsavdelningen med varierande administrativa arbetsuppgifter. Vi ser att du är en person som har en administrativ ådra samt en förståelse och intresse för goda affärer och arbetar både effektivt och strukturerat.
Som inköpsadministratör kommer du arbeta i ett team som just nu är i stort behov av en kollega som kan serva och stötta dem i sina vardagliga arbetsuppgifter. Teamet präglas av gemenskap, intresse och affärsmässighet. Företaget har en positiv utveckling och väljer nu att utöka inköpsteamet med ytterligare en viktig kugge i sitt lagbygge för att få ett snabbare flöde.
I rollen som inköpsadministratör kommer du till exempel att:
• Bevaka och bekräfta leveranser
• Ha kontakt med leverantörer
• Ändra leveransdatum utifrån ändrade behov
Tjänsten passar dig som trivs att jobba i en arbetsmiljö med tidvis högt tempo och god teamkänsla. Du jobbar nära dina kollegor och har själv lätt för att samarbeta. Du har skinn på näsan och känner dig trygg i att ha kontakt med leverantörer. Du är affärsmässig och har en förståelse för att på ett bra sätt få fram de produkter som vår kund behöver, på ett snabbt och effektivt sätt.


Krav på person
Vi söker dig som har ett administrativt intresse och gillar att ta eget ansvar samtidigt som du arbetar bra i grupp. För att lyckas i rollen som inköpsassistent krävs vidare att du:

• Har ett kundfokus
• Är samarbetsinriktad
• Arbetar proaktivt
• Är noggrann

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från inköp men inget krav. I din roll som inköpsadministratör kommer du att ha kontakt med både svenska och utländska leverantörer och därför är det av stor vikt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som inköpsadministratör.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: 2-4 månader med goda möjligheter till förlängning
Arbetstid: 7.30-16
Plats: Malmö

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare anställning direkt hos kunden efter inledande anställningsperiod om företaget fortsätter att växa på samma sätt.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Caroline Gustafsson på caroline.gustafsson@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Vår kund är verksam inom det tekniska området och har en egen produktion i Malmö med kunder runt om i världen.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se
<videoUrl>https://www.youtube.com/watch?v=-m4m5C94bTk</videoUrl>

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-03-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-17
Ange följande referens när du ansöker: 3546
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Gustafsson

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Hyllie Boulevard 11 A
21532 Malmö

Kontorsadress
Hyllie Boulevard 11 A

Jobbnummer
4017932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: