Inköpsadministratör sökes för konsultuppdrag i Solna

KFX HR-partner Skandinavien AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-10-24

Om tjänsten
Just nu söker vi en inköpsadministratör till en kund i Solna. Är du en nyfiken person som trivs bäst i en roll där du får arbeta administrativt? Har du dessutom ett intresse för inköp? Sök tjänsten idag!

Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
I rollen har du arbetsuppgifter som innebär att:

• Skapa inköpsordrar i affärssystemet Oracle gällande Expenceköp
• Följa upp leveranser via kontakt med leverantör
• Veckovis identifiera obetalda fakturor och reda ut bakomliggande orsak
• Lägga in beställningar via rekvisitionsförfarande gällande inköp som berör Proceurement/Facilityavdelningen
• Assistera och supportera interna kunder via rekvisitionsförfarandet, exempelvis söka rätt leverantörer

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett genuint intresse för administration och inköp. Du kommer arbeta i nära kontakt med leverantörer och krav är därför att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Vi tror att du kommer från en tjänst där du tidigare arbetat administrativt och det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på en inköpsavdelning. Du har god systemvana och det är meriterande om du har erfarenhet av systemet Oracle. Vidare är du trygg i Officepaketet.

Som person är du en glad och trevlig person med social kompetens. Du är nyfiken, ambitiös och lägger ned stort engagemang i ditt arbete. Du är även kommunikativ, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag där du har din anställning på KFX HR-partner men arbetar ute hos kund. Tjänsten är på heltid med start i november.

Samtliga frågor hänvisas till ansvarig rekryterare Caroline Dunvret på 08-663 99 00. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför tjänsten redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4236".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm AB

Jobbnummer
5423487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: