Inköpsadministratör kontrakt - Solna (visstid)
Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Gruppen kontraktsadministration inom inköp ansvarar för att formalisera det som inköparen överenskommit i förhandlingen med vår leverantör i ett inköpskontrakt. I inköpskontraktet fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktadministrationen har en mycket viktig funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna genom deras väg från lager till slutkunden i butik. Som kontraktadministratör ansvarar du för kontraktskrivningsprocessens samtliga steg. Med utgångspunkt i förhandlingsbladet som inköparen tillhandahåller dig, ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för insamlingen av alla de underlag som är nödvändiga för att färdigställa kontraktet. Du kontrollerar informationen och kräver in kompletteringar vid behov. Du arbetar på daglig basis i vårt kontraktskrivningsprogram med de olika stegen i arbetsprocessen utifrån vår standardiserade process.
I rollen har du många externa och interna kontaktytor och hanterar löpande mycket information. Efterhand kommer du i rollen att utvecklas till expert på bl.a. olika logistikvägar, innehållsdeklarationer och branschstandarder.
Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.
Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du grundläggande kunskaper i tyska samt har en vilja att lära dig språket flytande? Då är detta rätt tjänst för dig!
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. Till gruppen kontraktadministration söker vi nu två administratörer för visstidsanställning tom sista december 2017.
Varaktighet, arbetstid
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.
Publiceringsdatum2017-03-27ErsättningSom anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA
KontorsadressAnderstorpsvägen 22
Jobbnummer 3399516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.