Inköps- och avtalscontroller till Krokoms kommun

Krokoms Kommun / Controllerjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Inköps- och avtalscontroller sökes
• Ett jobb med plats för utveckling
Söker du en ny utmaning, älskar du analyser och uppföljning? Kittlas du av utmaningen av att vara med och utveckla Krokoms kommuns inköps- och upphandlingsprocess? Vi kan erbjuda en helt nyskapad tjänst som du får vara med att påverka och utveckla utöver de givna ansvarsområdena.
I Krokoms kommun spritter det av liv. Det är brokigt, okonstlat och lite tvärt om. Hit flyttar människor. Här växer företag. Idéer frodas och själva livet får ta plats. I Krokoms kommun finns 193 byar som tillsammans med den ständigt närvarande naturen sätter sin prägel på området. I byn möter du stolthet, drivkraft och hjälpsamhet. Varenda en är viktig och alla är välkomna. Här finns plats att växa.
Välkommen att bli en del av oss!

En dag som inköps- och avtalscontroller
I din roll som inköps- och avtalscontroller kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer bland annat att ansvara för löpande förvaltning och uppföljning av kommunens avtal och beställarorganisation. Du kommer även att analysera inköpsstatistik för att hitta nya upphandlingsområden och besparingsmöjligheter. Vid behov kommer du att förhandla med leverantörer och tillsammans med upphandlingssamordnare och andra nyckelpersoner är det du som kommer att arbeta med att utveckla beställarorganisationen och rutiner för inköp och uppföljning.
Du arbetar främst tillsammans med upphandlingssamordnare, men arbetar även självständigt mot leverantörer och kommunens olika verksamheter.
Du blir en viktig del i vårt strategiska utvecklingsarbete för kommunens bästa.

Din kompetens
Du har akademisk examen inom ekonomi eller annan för verksamheten relevant inriktning. Du har god vana att arbeta i Officepaketet och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har kunskap inom lagen om offentlig upphandling, juridik, inköp- och avtalsrätt/avtalsanalys och om du har arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav samt har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
För att trivas med jobbet bör du vara självständig och ansvarstagande, du är trygg med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Då tjänsten innebär många kontaktytor är det också av stor vikt att du är serviceinriktad och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du skapar förtroende genom en god pedagogisk förmåga och genom att vara tydlig i din kommunikation med leverantörer och våra verksamheter.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och det finns möjlighet till distansarbete upp till 49 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Lönesättningen är individuell.
Sista ansökningsdag är 2022-08-19. Eventuella frågor om tjänsten besvaras från v. 32 då kontaktpersonerna är åter från semester.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med säljare .

Publiceringsdatum
2022-07-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Upphandlingssamordnare
Linda Näsén
linda.nasen@krokom.se
0640-164 37

Jobbnummer
6819197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: