Inköpare till konsultuppdrag på Siemens
Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För ett konsultuppdrag söker vi en inköpare till Siemens i Upplands Väsby. För rätt kandidat finns goda möjligheter till anställning.
Du kommer att vara del av ett inköpsteam om totalt 8 personer och ansvara för inköp av indirekt material och tjänster. Rollen har många olika kontaktytor såväl internt som externt.
Publiceringsdatum2016-04-08Dina arbetsuppgifterI rollen ingår att lägga beställningar, hantera ordererkännanden, utföra leveransbevakning och ha dagliga interna och externa kontakter. Du utför taktiskt inköp vilket innebär att du aktivt gör besparingar och utvärderar offerter för att göra så optimala inköpsval som möjligt för Siemens. En naturlig del av ditt arbete kommer vara att agera konsultativt mot verksamheten och ifrågasätta olika leverantörsval. Viss förhandling under existerande avtal ingår också i arbetet. Du kommer även att bli engagerad i projektspecifika inköp.
Som inköpare har du, tillsammans med dina kollegor, en aktiv roll i att arbeta med kontinuerliga förbättringar av rutiner och processer. Inköpen hanteras i affärssystemen OneSRM, samt i SAP.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen, YH-utbildning inom inköp eller motsvarande. Du har minst 2-3 års erfarenhet inom inköp och är redo för nya utmaningar.
Du har mycket god systemkunskap och vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP. Då arbetet innebär internationella kontakter är det av stor vikt att du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift.
Som person tycker du om ordning och reda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att komma framåt. Du är serviceminded och agerar professionellt i kommunikation med internkunder och leverantörer.
För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbVälkommen med din ansökan till Experis. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis Finance eller om uppdraget ovan är du välkommen att kontakta konsultchef Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-27
Ange följande referens när du ansöker: 3172
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Rocafort Svensson
trsven@se.experis.comFöretagExperis AB
AdressExperis AB
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2772557
Observera att sista ansökningsdag har passerat.