Inköpare till Customized Solutions
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Inköpare till Customized Solutions
Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.
Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Inköpsgruppen Customized Solutions, S-order, FFU & Design-on-line ansvarar för inköps del av för kund- och marknadsanpassningar av olika slag. Vi arbetar med snabba lösningar och deltar i allt ifrån utvecklingsprojekt som leder till att Scania kan erbjuda nya standardlösningar från våra monteringsfabriker till anpassningar efter slutmontering mot specifika kundorder. Vi använder tex Scania processen FFU , Fit For Use till den senare. FFU består av mindre ombyggnationer eller tillägg från standardspecifikationer för att göra fordonet mer kund eller marknadsanpassat.
Inköpsverksamheten innebär nära kontakt med utveckling och marknad där en del av arbetet är att vara delaktig i processutvecklingen i strävan att uppnå marknadens behov av en flexibel och effektiv organisation med hög kvalitet. Vi arbetar med stort fokus på ledtider och time-to-market.
Publiceringsdatum2016-03-15ArbetsuppgifterI rollen som inköpare för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar för kundanpassade lösningar utanför vårt ordinarie standardprogram. Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnadseffektivt och kvalitetsmässigt perspektiv.
Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.
ProfilVi söker dig som är serviceinriktad, har ett intresse för teknik och affärer samt förmåga att få saker gjorda. Du är bra på att hålla deadlines, samarbeta samt tar eget initiativ och ansvar. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet eller att du är nyexaminerad och har en vilja att lära dig inköpsarbete. Affärsmässighet och ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för att nå framgång inom yrket.
Du är en god relationsbyggare som trivs att jobba med människor både inom företaget och med våra leverantörer. Då du kommer att ha många internationella kontakter förutsätter vi att du behärskar engelska i tal och skrift.
Passar du in på ovanstående så är detta en ypperlig möjlighet att få kommersiell erfarenhet och ökade kunskaper inom Scania.
Vi erbjuder
För dig som är ambitiös och går in för att göra en bra prestation öppnar sig en spännande framtid tillsammans med oss. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där det finns stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur präglas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Hos oss har du tillgång till utbildning och det finns stora möjligheter att bredda din kompetens och växa på företaget. Vi vill att våra medarbetare ska må bra både på och utanför arbetet. Därför erbjuder vi bland annat tillgång till en komplett träningsanläggning för dig och din familj. Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje. Om du vill arbeta i ett positivt klimat som präglas av delaktighet och ständig utveckling är Scania platsen för dig.
För ytterligare information
Kontakta gärna Astrid Lagerberg (Commodity Manager), 08-553 533 70.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-01
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior samt examensbevis.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20154212
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2725887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.