Inköpare som vill vara med och göra skillnad

Polismyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som vill arbeta som inköpare i en bred och varierande roll. I arbetet kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med både medarbetare inom den egna sektionen men även med specialister och produktägare inom It-verksamheten. I rollen kommer du både arbeta individuellt under eget ansvar och arbeta i grupp. Rollen kräver att du är prestigelös då du kommer att arbeta med gruppens samtliga förekommande uppgifter samt att du drivs av att vilja utveckla och vill vara med och utveckla funktionen vidare.

Arbetet innebär bland annat ansvar för:

• Bistå produktägare att upprätta korrekta beslutsunderlag (enligt gällande lagstiftning och internt regelverk) för beställning från, förändring och förlängning av befintliga avtal
• Leverantörskontakter i samband med inköp såsom till exempel inhämtning av offerter och produktinformation samt förhandling av användarvillkor etc.
• Avtalsförvaltning där gruppens arbete omfattar såväl att förse verksamheten med avtalsunderlag, inskanning och publicering av avtal i myndighetens avtalsdatabas, Ad Acta-hantering och arkivering samt uppföljning av ingångna avtal. Gruppen ansvarar även för eftersök och utlämnande av avtal samt framtagning av rapporter ur avtalsdatabasen.
• Uppföljning av inköp genom att sammanställa och analysera ekonomiska underlag för att kartlägga myndighetens inköp samt att följa upp avtal.
• Utredningar av licensinnehav, användarvillkor, produktspecifikationer i avtal samt kontroll av ingångna avtal i samband med beställning.
• Administrativa uppgifter såsom t.ex. utlämnande av allmän handling kopplade till befintliga avtal inom It och telefoni, inskanning och publicering av undertecknade beslutsunderlag, framställning av dokumentation såsom till exempel rutinbeskrivningar och checklistor.

Du som söker tjänsten har utbildning inom inköp, upphandling, avtalsförvaltning, juridik, eller annan motsvarande utbildning relevant för arbetsuppgifterna.

Vidare ska du ha minst två års erfarenhet från att ha arbetat som inköpare, upphandlare, inköpskoordinator eller inköpscontroller samt ha erfarenhet av
• Arbete i Excel med stora datamängder inklusive att arbeta med Pivot (tabell och diagram)
• Avtals- och orderadministration samt arbete i ett ärendehanteringssystem
• Vana att läsa och förstå avtal
• Uppföljning och kartläggning av sedan tidigare gjorda inköp
• Vana från att arbeta strukturerat

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:

• Avtalsförvaltning, både processen och ha erfarenhet från arbete i avtalssystem
• Qlikview
• Agresso (leverantör och fakturamodul)
• Erfarenhet av offentlig sektor och LOU
• Arbete inom inköpsstyrning

Personliga Egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer krav på personliga egenskaper som innebär att du behöver vara analytisk, kreativ, processorienterad, initiativrik och drivande i uppdragen samt känna dig trygg i situationer som kräver hög integritet.

Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Du förväntas även ha en förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor samtidigt som du är öppen för att stödja kollegor inom närliggande arbetsområden. Du har sinne för ordning och reda samt förmåga att prioritera då arbetsbelastning och tempo stundvis är högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

It-avdelningen har drygt 750 anställda som tillsammans sköter inköp, utveckling, drift och underhåll av It-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden. Vi samverkar även i tekniska frågor och upphandlingar med andra rättsvårdande myndigheter inom landet samt bidrar aktivt till det rättsvårdande arbetet inom EU.

Vi söker en driven inköpare till gruppen Beställning och avtalsstöd som ingår i sektionen It-Inköp inom It-avdelningen.
Sektionen It-Inköp tillhör It-avdelningens kansli och är en expanderande inköpsorganisation med uppdrag att aktivt verka för en effektiv nationell inköpsprocess i syfte att uppnå bästa totalekonomi för Polisen samt bidra till att Polisens övergripande mål uppfylls på ett rättsäkert sätt. I gruppen Beställning och avtalsstöd tillgodoser vi verksamhetens inköpsbehov på ett professionellt och engagerat sätt på en operativ och taktisk nivå.

Publiceringsdatum
2017-11-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-08
Ange följande referens när du ansöker: A541.190/2017

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3826492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: