Inköpare/Purchaser till Buses & Coaches, Södertälje

Scania CV AB / Maskiningenjörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten
är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen.

Inköpsavdelningen Buses & Coaches, SWC, ansvarar för inköp av samtliga karossartiklar till Scanias egen komplettbusstillverkning i Slupsk, (Polen), Lahti, (Finland).

Inköpsansvaret är uppdelat mellan Södertälje, Slupsk och Lahti. Vi har dessutom ett nära samarbete med Scanias Inköpsavdelning i Indien.

Publiceringsdatum
2016-04-13

Arbetsuppgifter
I rollen som Inköpare ansvarar du för att leda och driva utvecklingen av strategier för befintliga leverantörer samt att utveckla och optimera en global leverantörsstruktur inom ett eller flera produktsegment.

Dina huvuduppgifter består av att skapa strategier och aktiviteter för att förbättra kvalitet, leveranssäkerhet, totalkostnad samt att ansvara för leverantörsförhandlingar av kommersiella avtal. Arbetet sker i nära samarbete med personer inom inköp, kvalitet, produktutveckling och produktion samt med MAN där så är tillämpbart.

Profil
Vi söker dig som är intresserad av affärer och teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania. Du är förmodligen ingenjör eller civilingenjör med erfarenhet från produktion, inköp eller produktutveckling. Erfarenhet av upphandling är starkt meriterande. För att vara framgångsrik i rollen behöver du förutom att förhandla effektivt med leverantörer, även kunna presentera dina sourcing förslag till inköps ledning för kunna gå vidare.

Affärsmässighet och ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för att nå framgång inom yrket. Du är en god relationsbyggare som trivs att jobba med människor både inom företaget och med våra leverantörer. Då du kommer att ha många internationella kontakter förutsätter vi att du tycker om att resa i tjänsten samt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.

För ytterligare information
Kontakta gärna Per Lundgren (Purchasing Manager Buses & Coaches), 070-258 98 84.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-29
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: 20161155

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2780474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: